راه اندازی کارخانه بادی اسپلش و مام صابونی

فرمولاسیون تولید بادی اسپلش شاین دار

فرایند ساخت بادی اسپلش (ضد تعریق)فرمول مام زیر بغل

آموزش ساخت ضد تعریق

آموزش تولید اسپری ضد تعریق شاین دار

فرایند تهیه بادی اسپلش معمولی

طرز تهیه دئودرانت

راه اندایزی تولیدی دئودرانت

روش ساخت بادی اسپلش شاین دار(دئودرانت)

 

 

 

تفاوت بین اسپری بدن و اسپری بدن

اسپلش و اسپری بدن از محبوب ترین محصولات در دنیای عطر و ادکلن هستند. اما برخی افراد این دو محصول را یکسان می دانند و تفاوتی بین آنها قائل نمی شوند. اگرچه این دو فرمولاسیون کاملاً متفاوتی دارند و ترکیبات آنها نیز کاملاً متفاوت است. تفاوت بین بادی اسپلش و بادی اسپلش چیست؟ برای درک تفاوت های عملکردی و ساختاری این دو محصول، بهتر است ابتدا ویژگی های انحصاری اسپری بدن و اسپری بدن را به صورت جداگانه بررسی کنیم. آیا تفکیک اشتباه است؟ بادی اسپلش یکی از جذاب ترین محصولات دنیای عطر است. موثرترین محصولات برای جوانسازی بدن شما. اولین چیزی که ممکن است شما را شگفت زده کند طراحی منحصر به فرد آنها است. اسپری بدن شامل 96-98٪ آب، حدود 2-4٪ محتوای عطر و مقدار کمی از مواد تشکیل دهنده است. این ساختار جدید ویژگی‌های خاصی را مشخص می‌کند: • رایحه ملایم و فرم بدن نرم از هرگونه واکنش آلرژیک و آلرژی جلوگیری می‌کند. در مقایسه با عطر و ادکلن، قیمت بسیار کمتر و حجم آن بیشتر است. در نتیجه جایگزینی مقرون به صرفه برای ادکلن های مختلف میلیون دلاری و گران قیمت محسوب می شود. آب و رطوبت مورد نیاز بدن را تامین می کند و از خشک شدن پوست جلوگیری می کند. به دلیل درصد کم اسانس موجود در عطر، ماندگاری کوتاهی بین 2 تا 4 ساعت دارد. اگر می خواهید بوی بدن خود را برای مدت طولانی حفظ کنید، می توانید هر چند ساعت یک بار آن را تجدید کنید. اکثر فرمول های اسپری بدن حاوی الکل یا مواد شیمیایی حساسیت زا نیستند. از Dior و Lancôme گرفته تا مارک های اقتصادی مانند Women’s Secret، این محصولات توسط اکثر شرکت های آرایشی در جهان امروز تولید می شوند. اگر به دنبال نسخه ای مقرون به صرفه و ملایم تر از عطر مورد علاقه خود هستید، Body Splash را انتخاب کنید. نحوه استفاده از بادی اسپلش از آنجایی که بدنه اسپلش بادی محصولی جدید و خلاقانه است، نحوه استفاده از آن نیز با سایر محصولات مشابه متفاوت است. برای استفاده حداکثری از اعضای بدن توصیه می شود به نکات زیر توجه کنید: • کلید استفاده از بادی اسپلش زمان بندی است. بیشتر قطرات موجود در بدن از آب تشکیل شده است. بنابراین بهتر است زمانی از آن استفاده کنید که پوست شما بیشترین جذب را دارد. با توجه به این نکات بهترین زمان استفاده از بادی اسپلش درست بعد از حمام است. در این مدت گرما و رطوبت حمام منافذ پوست شما را باز کرده و قدرت جذب بسیار بالایی دارد. بهتر است قبل از اسپری بادی اسپلش، پوست را روی پوست بمالید. ترکیب روغن ها و روغن ها باعث افزایش ماندگاری بادی اسپلش روی پوست می شود. در این مرحله می توانید از تکنیک برشته کردن نیز استفاده کنید. در حین سمپاشی، بدن را در فاصله 10 تا 15 سانتی متری از بدن خود نگه دارید و به آرامی اسپری کنید.

  • حدود 3 تا 5 دقیقه صبر کنید تا ذرات پاشش بدن جذب پوست شود، سپس لباس بپوشید. با انجام این کار قدرت ماندگاری بادی اسپلش 4 تا 6 ساعت افزایش می یابد. سپس می توانید بادی اسپلش را در طول روز دوباره اسپری کنید و ماندگاری عطر خود را افزایش دهید. • به خاطر داشته باشید که وقتی صحبت از پخش بادی اسپلش می شود، هرگز نباید آن را روی نواحی عرق کرده پوستتان اسپری کنید. با این کار بوی بادی اسپلش با عرق بدن ترکیب شده و بوی نامطبوعی ایجاد می کند. علاوه بر این باعث چسبندگی و تیرگی پوست می شود. اسپری بدن چیست؟ اسپری بدن را می توان یکی از پرطرفدارترین و پرفروش ترین محصولات عطری در جهان دانست. مخلوطی از درصد کمی از روغن عطر ضروری رقیق شده با مقدار زیادی آب و الکل. از نظر غلظت اسانس این محصول بین ادکلن و دئودورانت قرار می گیرد. اسپری بدن بوی کمتری نسبت به ادکلن و ادکلن دارد. ذرات آن به کمک نازل گاز و پیشرانه پودر شده و قدرت پخش بسیار بالایی را ارائه می دهد. • رایحه نسبتا ملایمی است و ماندگاری آن بین 4 تا 5 ساعت است. استفاده از اسپری بدن برای افراد مبتلا به آلرژی و حساسیت های تنفسی توصیه نمی شود. درصد بالای الکل و توانایی آزادسازی ذرات معطر احتمال بروز واکنش های آلرژیک را افزایش می دهد. نحوه استفاده از اسپری بدن استفاده از اسپری بدن مانند سایر محصولات عطرسازی از اصول خاصی پیروی می کند که در صورت رعایت آنها ماندگاری محصول افزایش می یابد: • بهترین زمان استفاده از اسپری بدن بعد از دوش گرفتن است. در این مدت سطح پوست کاملا تمیز بوده و منافذ آن قابلیت جذب بالایی دارند. اسپری را در فاصله 30 تا 40 سانتی متری از بدن خود قرار دهید و روی نقاط مورد نظر اسپری کنید. • اگر قصد دارید از اسپری بدن و اسپری بدن به صورت همزمان در برنامه خود استفاده کنید، ابتدا باید از اسپری بدن استفاده کنید. پس از چند دقیقه اسپری را روی خط نبض، بازوها، سینه، پشت زانو و آرنج بمالید. در استفاده از اسپری بدن بعد از اصلاح و اصلاح زیر بغل با تیغ دقت کنید. به دلیل غلظت بالای الکل در اسپری باعث سوختگی شدید خواهد شد. مقایسه اسپری بدن و اسپری بدن • میزان الکل موجود در اسپری بیشتر از اسپری بدن است. الکل می تواند باعث خشکی و حساسیت پوست شود. ماندگاری اسپری بدن بیشتر از اسپری بدن است. • بوی پاشیدن بدن به دلیل دمای پایین عطر بسیار ملایمتر از اسپری است. بادی اسپلش هزینه کمتری نسبت به اسپری دارد و گزینه اقتصادی تری محسوب می شود. • آئروسل ها ذاتاً ذرات بسیار ریز آئروسل هستند و قدرت پخش کنندگی بیشتری نسبت به اسپری های هوا دارند. شما می توانید از اسپری بدن نه تنها روی لباس بلکه در قسمت های مختلف بدن استفاده کنید. • بر خلاف سمپاشی بدن، اسپری ها قدرت آبرسانی ندارند و نمی توانند رطوبت مورد نیاز بدن را تامین کنند. می توانید اسپری بدن را به غیر از نقاط نبض روی سایر نقاط بدن نیز اسپری کنید. اما اصل استفاده از اسپری مانند عطر و ادکلن استو استفاده از آن برای تمام نقاط بدن توصیه نمی شود.
  • میزان الکل مصرفی در بادی اسپلش بسیار کم و در بسیاری از موارد صفر است. در نتیجه میزان تبخیر این محصول نسبت به اسپری های بدن بسیار کمتر است. به همین دلیل است که پس از مصرف به زمان بیشتری برای جذب نیاز دارد. اسپری بدن یا اسپری بدن، کدام یک برای شما بهتر است؟ پس از دانستن ویژگی ها و تفاوت های اسپری بدن و اسپری بدن، ممکن است بسیاری از شما این سوال را داشته باشید که کدام اسپری بدن بهتر است یا اسپری بدن؟ حقیقت این است که هیچ پاسخ روشنی برای این سوال وجود ندارد. درست است که هر دو محصول در دسته عطرهای سبک و روزمره قرار می گیرند اما کاربرد و فرمولاسیون کاملا متفاوتی دارند. همچنین می توان گفت که وجود هر دو در برنامه مراقبت روزانه ما ضروری است و نمی توانند جایگزین یکدیگر شوند. استفاده از اسپری هوا هدف اصلی از تولید بادی اسپلش، مرطوب کردن پوست و حفظ رطوبت آن در طول روز است. آب فراوان در ساختار این محصول از از دست دادن آب پوست جلوگیری می کند و از تیرگی و سوزش در قسمت های مختلف بدن جلوگیری می کند. اگر به عطرها و محصولات معطر حساسیت دارید، ترکیب هوشمند اسپری بدن انتخاب مناسبی برای شماست. این محصول ظرفیت انتشار پایینی دارد و از تماس دستگاه تنفسی و ریوی با محصولات شیمیایی و معطر جلوگیری می کند. استفاده از اسپری بدن اسپری های بدن مانند اسپری بدن نسخه سبک تر و مقرون به صرفه تر از عطرهای گران قیمت هستند. با این تفاوت که ماندگاری کمتری دارد و بوی قوی تری دارد. می توانید از اسپری برای زدن لایه های عطر استفاده کنید. توجه داشته باشید اسپری بدن نباید با دئودورانت ها و ضد تعریق ها مخلوط شود. بر خلاف دئودورانت

 

 

یک دئودورانت با از بین بردن باکتری های پوست با بیوسیدها و پوشاندن بو از طریق عطر، بو را متوقف می کند. یک ضد تعریق مقدار آب موجود بر روی پوست را با مواد قابض که معمولاً نمک های آلومینیوم هستند، کاهش می دهد. هر دو نوع محصول به طور کلی آب در روغن یا آب در امولسیون های سیلیکونی، حاوی مواد فعال (بیوسیدها یا نمک های آلومینیوم)، امولسیفایرها، ژل کننده ها، مواد تعلیق کننده یا غلیظ کننده، موم ها، نرم کننده ها، نگهدارنده ها، رنگ ها و عطر هستند.

 

فرآیند

فرمولاسیون و مواد تشکیل دهنده بسته به اینکه محصول باید به شکل آئروسل، رول، ژل یا چوب عرضه شود متفاوت است، با این حال تا حدودی فرآیند تولید اولیه یکسان است:

  • ظرف با حلال هایی مانند الکل، پروپیلن گلیکول، گلیسیرین و غیره یا سیلیکون هایی مانند دایمتیکون شارژ می شود. این مرحله روغن یا “فاز پیوسته” است.
  • ترکیبات پولکی/پودر مانند الکل ستیل در فاز روغنی پراکنده می شوند.
  • “فاز پراکنده” به طور جداگانه تهیه می شود. به طور معمول این حالت آبی است، با این حال دئودورانت های چوبی معمولاً حاوی آب نیستند. فاز پراکنده نیز مبتنی بر نفت خواهد بود.
  • ماده فعال در این مرحله پراکنده می شود. ممکن است مواد معلق مانند بنتونیت اضافه شود.
  • این فازها برای تشکیل امولسیون ترکیب می شوند.
  • گاهی اوقات ماده فعال در این مرحله بعدی اضافه می شود.
  • مواد ژل کننده یا پلیمرها برای تشکیل ساختار به محصولات چسبنده اضافه می شوند.
  • عطر و رنگ اضافه شده است.
  • محصول خنک شده و در ظروف، قالب ها و غیره ریخته می شود.

مشکل

  • برخی از مواد می توانند آگلومراهایی تشکیل دهند که همزن های معمولی به راحتی نمی توانند آنها را تجزیه کنند.
  • برخی از مواد برای ایجاد خواص مورد نظر خود نیاز به برش دارند.
  • هوادهی باید به حداقل برسد.
  • هنگام افزودن مواد پودری به ظرف، مواد نیمه هیدراته می توانند روی دیواره رگ و قسمت هایی از همزن جمع شوند.
  • برخی از عوامل ژل کننده در دماهای بالا یا pH پایین مستعد تخریب هستند.
  • همزن‌های معمولی نمی‌توانند به راحتی امولسیون‌های پایدار تشکیل دهند، حتی زمانی که هر دو فاز مایع گرم شده باشند.
  • برای دستیابی به یک محصول همگن اغلب به زمان طولانی فرآیند و تجهیزات اضافی نیاز است.

راه حل

مزایای میکسر برشی بالا Silverson ناشی از عمل اختلاط / برش 3 مرحله ای است که توسط سر کار ماشینکاری شده دقیق ایجاد می شود. عملیات به شرح زیر است:

 

مرحله 1

ظرف با سیال پایه مناسب شارژ می شود. مخلوط کن شروع می شود و مواد جامد/پودر به آن اضافه می شود. مکش قوی ایجاد شده توسط چرخش با سرعت زیاد روتور، مایعات و جامدات را به داخل سر کار می کشد و در آنجا به سرعت مخلوط می شوند.

مرحله 1مرحله 2مرحله 3

<hr size=0 width=”100%” noshade style=’color:#7B7B7B’ align=center>

مزایا

  • مخلوط بدون آگلومرا
  • حداکثر بازده مواد خام به عنوان عوامل غلیظ کننده کاملاً هیدراته شده و مواد فعال کاملاً پراکنده می شوند.
  • زمان اختلاط سریع
  • امولسیون پایدار
  • در بسیاری از موارد نیازی به گرم کردن نیست، هزینه ها و خطر تخریب مواد حساس به حرارت را کاهش می دهد.
  • کاهش هوادهی
  • کیفیت محصول و تکرارپذیری ثابت

 

مراحل میانی تولید را می توان با استفاده از میکسر برشی سیلورسون حذف کرد، کیفیت محصول را بهبود بخشید و زمان پردازش را به طور چشمگیری کاهش داد. تعدادی ماشین در خط تولید Silverson وجود دارد که برای این کاربرد مورد استفاده قرار می‌گیرد که مناسب بودن آن‌ها بر اساس نیازهای پردازش فردی، از جمله اندازه دسته، فرمول و ویسکوزیته محصول نهایی تعیین می‌شود:

 

میکسرهای دسته ای برش بالا

  • مناسب برای اندازه های دسته ای تا 400 گالن آمریکا
  • قابل استفاده بر روی پایه های زمینی متحرک
  • واحدهای مهر و موم شده برای عملکرد فشار/خلاء در دسترس هستند
  • واحدهای کوچک موجود برای تحقیق و توسعه و تولید آزمایشی

 

میکسرهای درون خطی برش بالا

  • ایده آل برای دسته های بزرگتر
  • بدون هوادهی
  • به راحتی به فرآیند موجود مقاوم سازی می شود
  • خود پمپاژ
  • قابل استفاده برای تخلیه رگ
  • واحدهای چند مرحله ای موجود است
  • واحدهای بهداشتی فوق العاده موجود است
  • مدل های ویسکوزیته بالا موجود است

 

فلش میکس سیلورسون

  • ایده آل برای دسته های بزرگتر
  • قابلیت ترکیب سریع حجم زیادی از پودرها را دارد
  • هوادهی به حداقل رسیده است
  • حداقل نیازهای تمیز کردن
  • حداقل ورودی اپراتور مورد نیاز است
  • مناسب برای مخلوط های با ویسکوزیته بالاتر
  • مناسب برای کار در دماهای بالاتر

 

میکسرهای ورودی با برش بالا

  • معمولاً همراه با همزن لنگر/خراش دهنده استفاده می شود
  • مناسب برای استفاده در محصولات با ویسکوزیته بالا – ژل ها، چوب های دئودورانت یا آنهایی که ویسکوزیته را افزایش می دهند یا در هنگام خنک شدن جامد می شوند.

 

 

فرآیند تولید دئودورانت و/یا محصول ضد تعریق

چکیده
فرآیندی برای ساخت یک محصول مصرفی، روشی که شامل مراحل زیر است:
(الف) تهیه ظرف.
(ب) ارائه یک جریان فرآیند مواد شامل یک ژلان و گرم کردن جریان فرآیند مواد تا دمای اولیه برای ذوب کامل ژلان.
ج) کاهش جریان فرآیند مواد به دمای دوم که حداقل 10 درجه سانتیگراد کمتر از دمای اول است، اما هنوز بالاتر از شروع تبلور ژلان است.
(د) پس از و/یا در طی مرحله (ج)، افزودن یک ضد تعریق و/یا دئودورانت فعال به جریان فرآیند مواد برای تشکیل یک ترکیب ضد تعریق.
(ه) شارژ حجمی از ترکیب ضد تعریق در ظرف.
(و) انداختن یک ژاکت بیرونی حداقل تا حدی در اطراف ظرف برای تعیین ظرف دو جداره. و
(ز) دستیابی به دمای ترکیب ضد تعریق که کمتر از دمای دوم به میزان 15 درجه سانتیگراد در 30 دقیقه پس از تکمیل مراحل (ج) و (f) باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط