فرمولاسیون اسپری مو

فرمولاسیون اسپری مو

اسپری مو یکی از پرکاربردترین محصولات زیبایی و فرم‌دهی مو است. معمولا آرایشگاه‌ها از این محصول آرایشی بیشتر استفاده می‌کنند. اما اسپری مو چیست؟ کاربرد، مزایا و عوارض انواع اسپری مو چیست؟ اگر شما هم می‌خواهید بیشتر با این محصول آشنا شوید و خرید بهتری از محصولات آرایشی مو را تجربه کنید، توصیه می‌کنیم در ادامه با 3 فرمول همراه باشید تا بیشتر با فرمولاسیون اسپری مو آشنا شوید!

 

فرمولاسیون اسپری مو
فرمولاسیون اسپری مو

 

فرمولاسیون اسپری مو :
 در فرمولاسیون اسپری مو از موادی همچون :  پانتنول ، دی متیل اتر ، آمینو متیل پروپانول ، توکوفریل استات ایزواستاروئیل کولاژن هیدرولیز شده ، بنزوفنون ، هگزلین سولونیل ، اکسیلاکریل آمید ، بوتیل آمینو اتیل متاکریلات کوپلیمر ، رایحه دلخواه و …. استفاده می گردد .

معرفی انواع اسپری مو

همان‌طور که می‌دانید، اسپری مو انواع زیاد و متفاوتی دارد و شما می‌توانید در میان برندهای معروف داخلی و خارجی مراقبت از مو، بهترین محصول را مثل اسپری مو ‏بیول تهیه کنید. در ادامه مقاله به معرفی انواع اسپری مو و کاربرد هر یک می‌پردازیم تا خرید بهتری را تجربه کنید.

فرمولاسیون اسپری مو
فرمولاسیون اسپری مو

1. اسپری دوفاز مو

اسپری دوفاز مو، یک نوع اسپری برای مراقبت از موها است. این اسپری موها را نرم و درخشان می‌کند. اما کاربرد اصلی اسپری دوفاز مو، محافظت از مو در برابر حرارت است. بسیاری از افرادی که روزانه از سشوار و اتو مو استفاده می‌کنند، می‌توانند پیش از استفاده از دستگاه‌های حالت دهنده و حرارتی مو، از اسپری دو فاز مو بهره‌مند شوند.

اگر می‌خواهید با بهترین اسپری مو قبل از اتو آشنا شوید، می‌توانید سراغ برندهایی مثل دیپ سنس و لافارر بروید. معمولاً اسپری دو فاز مو از ترکیبات گیاهی، روغن‌های طبیعی و انواع ویتامین تهیه می‌شود. بنابراین موهایتان پس از استفاده از اسپری دوفاز مو، چرب و خشک نخواهد شد. اسپری دوفاز مو، به موها حالت می‌بخشد، از موها در برابر حرارت و نور خورشید محافظت می‌کند و مانع وز شدن موها میشود؛ با این حال بهتر است بدانید که اسپری دو فاز مو باعث ثابت ماندن موها در برابر باد نمی‌شود و ممکن است تکان بخورد.

فرمولاسیون اسپری مو
فرمولاسیون اسپری مو

۲. اسپری نرم کننده و حالت دهنده مو

این محصول در گروه اسپری مو تقویت کننده قرار می‌گیرد‌. معمولاً اسپری نرم کننده و حالت دهنده مو از ترکیبات گیاهی و ویتامین تهیه می‌شوند. از این جهت این نوع اسپری مو باعث تقویت و افزایش سلامت موها خواهد شد. یکی از کاربردهای اسپری نرم کننده و حالت دهنده مو، باز کردن گره مو است.

معمولاً این محصول نیاز به آبکشی موها ندارد و مانع شکنندگی و بروز موخوره می‌شود. همچنین در صورتی که از دستگاه‌های حالت دهنده و حرارتی مو به صورت روزانه استفاده می‌کنید، این محصول می‌تواند مانع سوختن و خشک شدن موها شود. اسپری مو بیول و اسپری نرم کننده و حالت دهنده مو لافارر برندهای مناسبی برای افزایش سلامت و درخشندگی موها خواهند بود.

فرمولاسیون اسپری مو
فرمولاسیون اسپری مو

 

۳. اسپری نگهدارنده مو

در این مقاله درباره اسپری نگهدارنده مو صحبت کردیم و با مزایا و معایب آن بیشتر آشنا شدیم. اسپری نگهدارنده مو که در ایران به نام تافت نیز معروف است، برای حالت دهی و ثابت ماندن موها مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر یک از اسپری‌های نگهدارنده مو، قدرت متفاوتی دارند. از این جهت شما می‌توانید با توجه به جنس و نیاز موهایتان، یک نوع مناسب و دلخواه اسپری نگهدارنده مو تهیه کنید.

برای مثال اگر می‌خواهید موهایتان ساعت‌ها ثابت باقی بماند و در رطوبت و باد حرکت نکند، می‌توانید اسپری نگهدارنده مو با قدرت نگهدارندگی ۵ انتخاب کنید. از معروف‌ترین برندهای اسپری نگهدارنده مو یا تافت مو می‌توان به برند قدیمی شوآرتزکف و سایوس اشاره کرد که هر یک کیفیت مناسبی دارند و جزو بهترین اسپری مو مردانه و زنانه هستند.

۴. اسپری شیر مو

یکی دیگر از انواع اسپری مو تقویت کننده، اسپری شیر است. معمولاً این اسپری مو مناسب درمان موهای آسیب دیده خواهد بود. چرا که این محصول موها را به صورت عمقی تغذیه می‌کند و مانع آسیب به موها، بروز موخوره و وز می‌شود. این محصول حاوی پروتئین است و تاثیرات منفی مواد رنگ مو و دکلره را ترمیم می‌کند. از برندهای معروف این محصول می‌توان به اسپری شیر مو فاربن و مارال اشاره کرد. با این حال بهتر است بدانید اگرچه این محصول به موها فرم می‌بخشند، اما باعث ثابت ماندن فرم موها نمی‌شود.

فرمولاسیون اسپری مو

۵. اسپری ضد گره مو

معمولاً موهایی که تار نازکی دارند یا خشک و آسیب دیده هستند، بیشتر در معرض گره خوردن قرار می‌گیرند. اسپری ضد گره مو، یک نوع آبرسان مو، تقویت کننده و ترمیم کننده موهای آسیب دیده است. معمولاً در تهیه این محصول مراقبت از مو، از انواع ویتامین و مواد مفید برای مو استفاده می‌شود.

این نوع اسپری یک نوع محافظ در برابر آسیب‌های احتمالی مثل حرارت اتو مو، آلودگی هوا یا تماس نور خورشید با مو است. از بهترین برندهای اسپری ضد گره مو می‌توان به اسپری مو بیول و اسپری مو نلی اشاره کرد که هر یک جزو بهترین اسپری مو قبل از اتو نیز هستند.

فرمولاسیون اسپری مو
فرمولاسیون اسپری مو

باید ها و نبایدهای استفاده از تافت یا اسپری حالت دهنده

برای استفاده از تافت ها یا اسپری های حالت دهنده مو رعایت نکات زیر ضروری است:

  1. برای استفاده از اسپری حالت دهنده باید موها تمیز باشد.

پیش از استفاده از اسپری حالت دهنده حتما باید موهای شما تمیز باشد. بنابراین برای دستیابی به بهترین نتیجه ممکن، مطمئن شوید که موهایتان از چربی و ناخالصی ها پاک شده است. برای این منظور ابتدا موهای خود را با شامپوی مناسب بشویید و سپس از تافت استفاده نمایید.

  1. اسپری حالت دهنده باید روی موهای خشک اسپری شود.

برای این منظور مطمئن شوید که اسپری حالت دهنده مو روی موهای خشک اسپری شود؛ زیرا درصورت استفاده بر روی موهای مرطوب ممکن است که به نتیجه دلخواه دست پیدا نکنید. بنابراین زمانی از تافت استفاده کنید که موها خشک باشد و استایل مورد نظر را به موهای تان داده اید.

  1. در هنگام اسپری کردن باید فاصله تا مو را رعایت کنید.

اگر تا به امروز برای اسپری کردن تافت بر روی موهای خود فاصله لازم را حفظ نمی کردید و مستقیما آن را بر روی ریشه موهایتان اسپری می کردید، باید بدانید که این کار اشتباه بوده است؛ زیرا موها دچار ریزش و موخوره و کف سر پوسته پوسته می شود. بنابراین هنگام اسپری کردن فاصله حداقل ۲۰ الی ۳۰ سانتی متری را با موهای خود حفظ کنید.

فرمولاسیون اسپری مو
فرمولاسیون اسپری مو
  1. از اسپری حالت دهنده نباید بیش از اندازه استفاده کنید.

توجه داشته باشید که باید به طور یکنواخت اسپری کنید و اسپری را به مدت طولانی بر روی یک ناحیه نگاه ندارید. استفاده بیش از اندازه از اسپری های حالت دهنده مو حالتی چسبناک و سفت به موها می دهد. سفتی مو باید به اندازه ای باشد که موها حالت ثابت و طبیعی خود را حفظ کنند.

  1. نباید از اسپری های حاوی الکل استفاده کنید.

در ترکیبات اغلب اسپری های حالت دهنده مو معمولا الکل وجود دارد که استفاده از آن موجب خشکی بیش از اندازه موها می شود. بنابراین حتی الامکان نباید از اسپری های حاوی الکل استفاده نمایید؛ زیرا در صورت داشتن پوست سر حساس و یا استفاده بیش از اندازه، سر دچار خارش می شود.

  1. خانم های باردار نباید از اسپری حالت دهنده استفاده کنند.

در دوران بارداری خانم ها باید بیش از گذشته از خود مراقبت کنند. مصرف هرگونه مواد آرایشی و تماس آنها با پوست ممکن است سلامت جنین را به خطر بیاندازد. طی تحقیقات صورت گرفته فرزندان پسر خانم های باردار بیشتر دچار مشکل و نقص عضو می شوند. بنابراین خانم های باردار دارای فرزند پسر باید بیشتر از خود مراقبت نمایند. یکی دیگر از مواردی که در صورت استفاده نامناسب از اسپری های مو به وجود می آید، به خطر افتادن دستگاه ادراری نوزاد است.

فرمولاسیون اسپری مو
فرمولاسیون اسپری مو
  1. اسپری حالت دهنده مو نباید وارد چشم ها و ریه شود.

ذرات ریز اسپری های حالت دهنده مو نباید به چشم و دهان نفوذ کند؛ زیرا می تواند باعث تحریک ریه و بروز مشکلات تنفسی گردد. بیماران دارای مشکلات تنفسی و یا مستعد آسم در صورت استفاده از این اسپری ها ممکن است که دچار حمله آسمی شوند. بنابراین این افراد در صورت لزوم باید چشم های خود را ببندند و نفس شان را در سینه حبس کنند. همچنین توصیه می شود که این افراد ابتدا تهویه اتاق را روشن کنند و پنجره ها را باز نمایند تا هوا در محیط جریان داشته باشد و پس از استفاده از اسپری سریعا محیط را ترک کنند. اما در صورتی که به فضای باز دسترسی دارید، بهتر است که در آنجا از اسپری حالت دهنده مو استفاده کنید.

از سوی دیگر افرادی که از لنزهای چشمی نیز استفاده می کنند در هنگام اسپری کردن باید مراقب چشم های خود باشند؛ زیرا در صورت ورود اسپری مو، عطر یا هر محصول زیبایی دیگری به چشم ها، این ناحیه دچار آبریزش، قرمزی و خارش می شود.

فرمولاسیون اسپری مو
فرمولاسیون اسپری مو

سخن پایانی

چه زمانی که به یک اسپری موی سبک نیاز دارید و چه زمانی که به‌دنبال محصولی هستید که بتواند حالت و مدل مو شما را تا انتهای روز حفظ کند، اطلاع درباره انواع مختلف اسپری‌های مو مهم و ضروری است.

هریک از این اسپری‌ها برای انجام کار خاصی طراحی شده‌اند و یافتن اسپری مناسب برای موها نیازمند اطلاع از قابلیت هرکدام از آن‌ها است.

به این موضوع دقت کنید که هنگام استفاده از اسپری‌مو یا هر محصول بدون نیاز به آبکشی دیگری، برای جلوگیری از باقی ماندن محصول و ذرات سفید روی موها، باید از بهداشت و نحوه صحیح مراقبت از پوست سر و مو اطمینان حاصل کنید.

فرمولاسیون اسپری مو
فرمولاسیون اسپری مو

سخن پایانی:

بسیاری از افراد فکر می کنند که ژل مو و واکس مو مشابه هستند. اما در واقع، آن ها کاملا با هم تفاوت دارند. ژل مو در فرم های مختلفی وجود دارد. می توان آن را مستقیما بر روی سر مالید یا به صورت اسپری استفاده کرد. اما واکس مو همان طور که از اسمش پیداست، نوعی موم است.

شماره های تماس:

دکتر مقدم 09171205271
مهندس نظری 09155604003
پشتیبان آنلاین 09151154934

پست الکترونیک :
Shimis.alizadeh@gmail.com

آدرس:
مشهد، فکوری17، نبش لاله2، شرکت ویلاتوس

مقالات:

  1. فرمولاسیون ژل موی سر
  2. فرمولاسیون محصولات آرایشی و بهداشتی
  3. فرمولاسیون لوسیون

 

6 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط