فرمولاسیون اکسیدان مو/کیفیت مشابه تونی و مارال

فرمول رایگان اکسیدان

رفع ایرادات

چگونه اکسیدانی تولید نماییم که کف نکند؟

چرا غلظت اکسیدان تولیدی بعد مدتی از بین می رود؟

با ما در تماس باشید.

یکی از موارد مهم و ضروری برای داشتن رنگ موی جذاب و دلخواه، همچنین جلوگیری از آسیب رسیدن به موها، انتخاب رنگ موی مناسب و بیشتر از آن، انتخاب اکسیدان مناسب است. این انتخاب مناسب یا نامناسب باعث می شود که نتیجه کار دلخواه یا نامطلوب شود. در این مقاله، فرمول اکسیدان مو در سری مقالات 3 فرمول درباره فرمولاسیون این محصول توضیح داده شده است.با 3فرمول همراه باشید تا با فرمولاسیون اکسیدان مو آشنا شوید.

 فرمولاسیون اکسیدان مو
فرمولاسیون اکسیدان مو

فرمولاسیون اکسیدان مو

رنگ موی جذاب و دلخواه، با استفاده از اکسیدان و دیگر مواد فعال کننده، به موها رنگ مورد نظر را می‌بخشد. اکسیدان عمل کاتالیزور را برای رنگ‌دهی به موها ایفا می‌کند. با استفاده از مقدار مناسب اکسیدان در رنگ مو، رنگ مناسب و همچنین با دوام تر به دست می‌آید. انتخاب درست اکسیدان نقش حیاتی در رسیدن به نتیجه دلخواه بازی می‌کند. در تهیه اکسیدان، از موادی مانند هیدروژن، کربن، فلوئور، کلر و ید استفاده می‌شود.

اکسیدان چیست؟

اکسیدان یک ماده شیمیایی است که در رنگ مو به عنوان فعال‌کننده رنگ استفاده می‌شود. این ماده مسئولیت رسیدن رنگ به مو را دارد و به عنوان یک کاتالیزور عمل می‌کند که سبب می‌شود رنگ به مو نفوذ کرده و مو رنگ بگیرد. اکسیدان با استفاده از مواد مختلفی مانند هیدروژن، کربن، فلوئور، کلر و ید، ساخته می‌شود و در صنعت رنگ مو به عنوان یکی از اجزای اصلی محصولات استفاده می‌شود. به طور کلی، اکسیدان به عنوان یک عامل مهم و حیاتی در رنگ مو و ایجاد رنگ‌های جذاب و دلخواه استفاده می‌شود.

 فرمولاسیون اکسیدان مو
فرمولاسیون اکسیدان مو

اکسیدان چیست و چه کاربردی دارد؟

اکسیدان ها به دلیل خاصیت ضد اکسیداسیونی که دارند، در مراقبت و بهبود سلامتی موها نیز کاربرد دارند. اکسیداسیون موها، به معنی از بین رفتن پروتئین های مو و بافت های آنها تحت تأثیر رادیکال های آزاد و اکسیژن است. این امر باعث خشکی، لطافت کمتر، شکنندگی و آسیب های دیگر به موها می شود.

اکسیدان های مو، موادی هستند که با کاهش و مهار فرایند اکسیداسیون موها، به موهای شما کمک می کنند که در برابر آسیب های اکسیداتیو مقاومت کنند. برخی از اکسیدان های مو شامل ویتامین C، ویتامین E، بتا کاروتن، سلنیوم، آرگان روغن و آلوئه ورا می باشند.

این اکسیدان ها در محصولات مراقبت از موها مانند شامپو، ماسک، روغن و سرم مو، به صورت موثری استفاده می شوند و می توانند به موهای شما کمک کنند تا تقویت شوند و در برابر آسیب های اکسیداتیو محافظت شوند. با استفاده از این محصولات، می توانید موهای خود را تغذیه کنید و آنها را به سلامتی برسانید.

چند نوع اکسیدان وجود دارد ؟

بسیاری از مواد مختلف می‌توانند به عنوان اکسیدان در نظر گرفته شوند، اما برخی از اکسیدان‌های شایع و معروف شامل ویتامین C، ویتامین E، بتا کاروتن، سلنیوم، آرگان روغن و آلوئه ورا هستند. هر یک از این اکسیدان‌ها در محافظت و بهبود سلامتی موها نقشی مهم دارند و می‌توانند در محصولات مراقبت از موها مانند شامپو، ماسک، روغن و سرم مو، استفاده شوند.

اکسیدان به 4نوع تقسیم میشود . اکسیدان ۳%, اکسیدان ولوم ۱۰, اکسیدان شماره 0.5 , اکسیدان ۶%, اکسیدان ولوم ۲۰ , اکسیدان شماره ۱, اکسیدان ۹% , اکسیدان ولوم ۳۰ , اکسیدان شماره ۲, اکسیدان ۱۲% , اکسیدان ولوم ۴۰ , اکسیدان شماره ۳.

 فرمولاسیون اکسیدان مو
فرمولاسیون اکسیدان مو

انواع اکسیدان

می‌توان گفت که اکسیدان‌ها به چند دسته‌ی اساسی تقسیم می‌شوند. برخی از این دسته‌ها شامل:

  • ویتامین‌ها: مانند ویتامین C، ویتامین E و ویتامین A که در میان مثال‌های این دسته قرار می‌گیرند.
  • کاروتنوئیدها: این نوع اکسیدان در میوه‌ها و سبزیجات وجود دارد و شامل بتاکاروتن، لیکوپن و لوتئین می‌شود.
  • فلاونوئیدها: مانند کوئرستین، اپی‌کاتکین و کاتکین که در سبزیجات، میوه‌ها، چای و قهوه دیده می‌شوند.
  • مواد معدنی: شامل سلنیوم، روی، مس و منیزیم می‌باشد.
  • پلی‌فنل‌ها: مانند رزوراترول که در انواع میوه‌ها و سبزیجات یافت می‌شود.

استفاده از همه‌ی این انواع اکسیدان‌ها می‌تواند به کاهش فعالیت رادیکال‌های آزاد و جلوگیری از آسیب‌های اکسیداتیو در سلول‌های بدن کمک کند.

اکسیدان 3%

یک اکسیدان ولوم 10 یا شماره 0.5 می‌باشد. این نوع اکسیدان، ضعیف ترین نوع اکسیدان است که برای ترکیب با رنگ های تیره (رنگ های شماره 1 و2)  مثل رنگ های مشکی و قهوه‌ای تیره که روی مو باعث ثبات تیرگی بیشتری می‌شود، استفاده می‌شود. این اکسیدان در رنگساژ رنگ‌های هایلایت،مش و انواع لایت‌ها کاربرد زیادی دارد. همچنین از این اکسیدان می‌توان برای ترکیب با رنگ‌های مخصوص موهای دکلره شده استفاده کرد که باعث دوام بیشتر می‌شود.

اکسیدان  6%

یک اکسیدان ولوم 20 یا شماره 1 می‌باشد. این اکسیدان برای پوشاندن تارهای سفید مو و یا رنگ کردن ریشه مو است زمانی که فرد نمی‌خواهد از رنگ‌های خیلی تیره استفاده کند و همچنین برای  کاهش خطر سوختن موها با استفاده از فویل در مش، دکلره‌های ضعیف که قبلا دکلره شده اند اما در پایه های 6 یا 7 رنگ شده اند میتوان با اکسیدان 6 درصد دوباره دکلره کرد.

اکسیدان  9%

یک اکسیدان ولوم 30 یا شماره 2 می‌باشد. اکسیدان 9 درصد برای روشن کردن با دکلره و رنگ می‌باشد و برای شامپو رنگ‌های شیمیایی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. می‌توانید برای دکلره، مش و هایلات‌ها از اکسیدان 9 درصد استفاده کنید زیرا باعث می‌شود موها کمتر آسیب ببیند. اگر می‌خواهید موی خود را رنگ روشن ( رنگ های شماره 8 یا 9) بگذارید بهتر است از اکسیدان 9% استفاده کنید.

اکسیدان 12%

یک اکسیدان ولوم 40 یا شماره 3 می‌باشد که کاربرد این اکسیدان برای دکلره‌های بسیار قوی در آرایشگاه‌ها توسط ارایشگران حرفه‌ای است و برای بانوانی که موی خود را در منزل رنگ می‌کنند کاربردی ندارد. برای روشن کردن مو بدون دکلره، هایلایت با رنگ و همچنین دکوپاژ موهای تیره می‌توان از این اکسیدان استفاده کرد. اکسیدان 12 درصد قدرت روشن‌کنندگی بسیار زیاد و آسیب زیادی دارد که فقط در سوپر کالرها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مزایای اکسیدان مو

شامپوهای حاوی اکسیدان، با اضافه کردن این مواد به موها، می‌توانند به حفاظت از موها در برابر آسیب‌های اکسیداتیو کمک کنند و باعث ماندگاری سالمی موها شوند. برخی از مزایا ویژه استفاده از شامپو حاوی اکسیدان برای موها عبارتند از:

  1. کاهش آسیب‌های اکسیداتیو: آسیب‌های اکسیداتیو ممکن است باعث ضعف و خرابی ساختار موها شوند. با اضافه کردن اکسیدان‌ها به شامپو، این آسیب‌ها به حداقل می‌رسند و موها سالم و قوی باقی می‌مانند.
  2. تقویت رشد موها: برخی از اکسیدان‌ها، مانند ویتامین E، می‌توانند به رشد و تقویت موها کمک کنند.
  3. حفظ رنگ مو: برخی از اکسیدان‌ها، مانند ویتامین C و E، می‌توانند به حفظ رنگ مو کمک کرده و از گرفتگی و زرد شدن موها جلوگیری کنند.
  4. تغذیه مو: اکسیدان‌ها می‌توانند به موها تغذیه کرده و از آنها مراقبت کرده، به ویژه در شرایطی مانند آفتاب‌سوختگی، آسیب نوری و خشکی موها.
  5. ایجاد براقیت: برخی از اکسیدان‌ها، مانند رزماری، می‌توانند به موها براقیت بیشتری ببخشند و موهای کم‌رنگ را تقویت کنند.

 

روش ضریب نامشخص

  1. اصل برش

قانون بقای جرم بیان می کند که وقتی یک واکنش شیمیایی رخ می دهد، تعداد اتم های هر عنصر در هر ماده در سیستم واکنش، قبل و بعد از واکنش برابر است. اعداد اندازه گیری همه مواد را با تنظیم اعداد مجهول (مانند x , y , z و غیره که همگی بزرگتر از صفر هستند) متعادل کنید، سپس معادلات را بر اساس تعداد مساوی اتم های هر عنصر فهرست کنید و معادله (مجموعه) را حل کنید. . اعداد متریک مجهولات یکسانی دارند و می توان آنها را با کاهش ساده کرد [8].

  1. روش ها و مراحل

برای واکنش های ردوکس، ابتدا عدد اندازه گیری ماده را با تغییر بیشتر در عدد اکسیداسیون عنصر به عنوان یک عدد ناشناخته بیان کنید و سپس از بقای جرم برای متعادل کردن تعداد اندازه گیری مواد دیگر استفاده کنید ماده با توجه به بقای عناصر معین، راه حل های یک سری معادلات متعادل است.

کاربرد و اهمیت

پخش

ویرایش کنید

تعیین قدرت خواص ردوکس

خاصیت اکسید کننده یک ماده به توانایی آن در به دست آوردن الکترون اشاره دارد، در حالی که خاصیت کاهنده به توانایی آن در از دست دادن الکترون اشاره دارد. خواص اکسید کننده و کاهنده یک ماده به توانایی آن در به دست آوردن و از دست دادن الکترون (صرف نظر از تعداد الکترون های به دست آمده و از دست رفته) بستگی دارد.

از منظر معادلات و خواص عنصر، حضور و قدرت اکسیداسیون و کاهش را می توان با نکات زیر تعیین کرد [8]:

(1) با توجه به وضعیت ظرفیت عنصر، خواص ماده را می توان به طور مقدماتی آنالیز کرد (قدرت آن قابل تجزیه و تحلیل نیست). بالاترین حالت ظرفیت – فقط اکسید کننده، مانند عناصر S و منگنز در H 2 SO 4 و KMnO 4 پایین ترین حالت ظرفیت، فقط کاهش دهنده، مانند Fe [14]., Cl – , S 2- و غیره حالت ظرفیتی متوسط ​​- هم اکسید کننده و هم کاهنده مانند Fe 2+ [5]، S ، SO 2 و غیره

(2) قضاوت بر اساس جهت ردوکس:

خواص اکسید کننده: اکسیدان > محصولات اکسیداسیون: خواص کاهنده.

(3) با توجه به شرایط واکنش قضاوت کنید:

هنگامی که اکسیدان های مختلف با یک عامل کاهنده واکنش می دهند، اگر حالت های ظرفیت عناصر موجود در محصولات اکسیداسیون یکسان باشد، واکنش را می توان بر اساس شرایط واکنش بالا یا پایین، مانند اینکه آیا نیاز به حرارت دادن است، یا اینکه شرایط اسیدی است، قضاوت کرد. مورد نیاز، غلظت و غیره

لازم به ذکر است که خاصیت ردوکس یک ماده معمولاً با محیط خارجی، وجود مواد دیگر، غلظت خود آن و غیره ارتباط نزدیکی دارد. مقایسه فوق فقط می تواند تصوری تقریبی از خاصیت ردوکس ارائه دهد. برای مقایسه دقیق و کمی خواص ردوکس، باید از پتانسیل الکترود استفاده شود .

اهمیت عملی

در زیست شناسی، فتوسنتز و تنفس گیاهان واکنش های ردوکس معمولی هستند. تنفس انسان و حیوانات گلوکز را به دی اکسید کربن و آب اکسید می کند. از طریق تنفس، انرژی ذخیره شده در مولکول های غذا به انرژی شیمیایی پیوندهای فسفات پرانرژی موجود در آدنوزین تری فسفات (ATP) تبدیل می شود . آنابولیسم و ​​فعالیت سلولی مورد نیاز برای حمل و نقل و غیره. [13]

بسیاری از فلزات مختلف مورد نیاز در تولید صنعتی از سنگ معدن از طریق واکنش های ردوکس استخراج می شوند. به عنوان مثال، تولید فلزات غیرآهنی فعال نیازمند روش های الکترولیز یا جایگزینی برای تولید فلزات آهنی است و برخی از فلزات غیر آهنی از روش های احیا در شرایط دمایی بالا استفاده می کنند. سنتز بسیاری از محصولات شیمیایی مهم مانند سنتز آمونیاک ، سنتز اسید کلریدریک ، تولید اسید سولفوریک به روش ، تولید اسید نیتریک به روش اکسیداسیون آمونیاک ، تولید سود سوزآور با الکترولیز. آب نمک و غیره نیز شامل واکنش های ردوکس است. هیدروژن زدایی کاتالیستی، هیدروژناسیون کاتالیستی ، اکسیداسیون هیدروکربن های زنجیره ای به اسید کربوکسیلیک ، سنتز رزین اپوکسی و غیره در صنعت پتروشیمی نیز از واکنش های ردوکس هستند.

در تولیدات کشاورزی، تغییرات کودهای اعمال شده به خاک، مانند تبدیل نیتروژن آمونیوم به نیتروژن نیترات و غیره، نیاز به باکتری دارد، اما در اصل آنها واکنش های ردوکس نیز هستند. تغییر در عدد اکسیداسیون آهن یا منگنز در خاک به طور مستقیم بر تغذیه محصولات زراعی تأثیر می گذارد. هدف اصلی از خشک کردن و آبیاری مزارع کنترل واکنش اکسیداسیون و کاهش در خاک است.

از نظر انرژی، احتراق زغال سنگ، نفت، گاز طبیعی و سایر سوخت ها مقدار زیادی انرژی لازم برای زندگی و تولید مردم را تامین می کند. باتری‌های خشک و باتری‌های ذخیره‌سازی که معمولاً استفاده می‌کنیم و باتری‌های پرانرژی مورد استفاده در فناوری فضایی همگی تحت واکنش‌های ردوکس قرار می‌گیرند، در غیر این صورت، تبدیل انرژی شیمیایی به انرژی الکتریکی و انرژی الکتریکی به انرژی شیمیایی غیرممکن خواهد بود.

مشاهده می‌شود که واکنش‌های ردوکس در زمینه‌های زیادی دخیل هستند و درک ماهیت و قوانین واکنش‌های ردوکس برای تولید و زندگی انسان معنادار است.

سخن پایانی

اگر اکسیدان و میزان آن به درستی انتخاب نشود باعث سوختگی موها می شود و یا تناژ قرمز بد رنگی به مو می دهد.اما اگر میزان اکسیدان به درستی انتخاب شود باعث سلامتی مو ها می شود.

اکسیدان را به اندازه مناسب استفاده کنید اگر میزان اکسیدان به اندازه نباشد ممکن است مو آسیب ببیند یا تناژ قرمز بد رنگی برای مو به وجود آید. دقت داشته باشید که هر رنگی را که مصرف می کنید دردستورالعمل آن مشخص شده است که میزان اکسیدان برای آن رنگ چقدر می باشد.

 

 

شماره های تماس:

دکتر مقدم 09171205271
مهندس نظری 09155604003
پشتیبان آنلاین 09151154934

پست الکترونیک :
Shimis.alizadeh@gmail.com

5 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط