فرمولاسیون بادی اسپلش

فرمولاسیون بادی اسپلش

هیچ لباس گران قیمتی به اندازه پوست با طراوت، شاداب و جوان ارزشمند نیست. خوش بو بودن نیز یکی از بهترین ویژگی های یک انسان است. به همین دلیل است که افرادی که به این دو موضوع اهمیت زیادی می دهند،اما در این مقاله فرمولاسیون بادی اسپلش از سری مقالات 3 فرمول درباره فرمولاسیون این محصول توضیح داده شده.

بادی اسپلش چیست؟

بادی اسپلش (body splash) محصولی نسبتا تازه وارد به بازار محصولات آرایشی و بهداشتی است که هنوز خیلی ها با کاربرد آن و تفاوتش با سایر خوشبوکننده های بدن، آشنا نیستند. در ساده ترین بیان، بادی اسپلش ها اسپری های خوش بو کننده بدن هستند و خاصیت آب رسانی به پوست را نیز دارند اما این محصول نه عطر است، نه ادوکلن و نه اسپری خوش بو کننده یا دئودورانت.

بادی اسپلش در واقع یک مایع معطر رقیق است که در ترکیبات آن از آب، الکل و عطرهای طبیعی استفاده شده است. این محصول به عنوان خوش بو کننده، برای استفاده مستقیم روی پوست بدن به کار می رود. به این معنی که اگر دوست دارید به جای آن که لباس هایتان در اثر استفاده از ادوکلن یا اسپری بوی خوش بدهد، این خاصیت در پوست بدنتان باشد، میتوانید از آن استفاده کنید.

بادی اسپلش ها، گرچه به لحاظ ساختاری کمی شبیه به اسپری های خوش بو کننده هستند، اما بر خلاف اسپری ها، در ترکیبات آن ها از گاز استفاده نشده است. به همین دلیل است که میزان پخش بوی خوش بعد از استفاده از آنها ها به نسبت اسپری های خوش بو کننده، کمتر است.

فرمولاسیون بادی اسپلش
فرمولاسیون بادی اسپلش

فرمولاسیون بادی اسپلش

مواد اصلی تشکیل دهنده بادی اسپل، آب، الکل و عناصر طبیعی است. این مواد هستند که عطری ملایم و دلنشین برای ما به ارمغان می‌آورند و وظیفه آبرسانی برای پوست را به خوبی انجام می‌دهند چرا که هر بادی اسپلش دارای حجم بالایی آب و مواد نرم‌کننده است.

اگر بخواهیم فرمولاسیون بادی اسپلش را دسته بندی کنیم، می‌توانیم آن را به دو دسته زیر تقسیم نماییم:

  1. رطوبت و چربی: این عناصر از اهمیت بالایی برای پوست برخوردارند و باعث ایجاد حس شادابی روی پوست می‌شوند. چربی و رطوبت بدن در هر استحمام با استفاده از شامپو و صابون از بین می‌رود و لازم است مقدار مفید آن به پوست بدن برگردد. بادی اسپلش این کار را انجام می‌دهد و رطوبت و چربی را (به مقدار لازم) به پوست برمی‌گرداند.
  2. خوش‌بو کننده: ویژگی بارزی که همه ما از بادی اسپلش در ذهن داریم، بوی مطبوع آن است. عطری که در فرمولاسیون بادی اسپلش از آن استفاده می‌شود، به منافذ پوست نفوذ می‌کند و پوست بدن را خوش‌بو نگه می‌دارد.

مزایای استفاده از بادی اسپلش چیست؟

اصلی ترین مزایای استفاده از Body Splash این موارد است:

عدم ایجاد حس خارش و حساسیت

اغلب موادی که در محصولات آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرند که باعث ایجاد حساسیت های پوستی یا خارش می شوند، در Body Splash وجود ندارند. (البته با توجه به استفاده مستقیم محصول روی پوست، حتماً تست حساسیت انجام شود.)

Body Splash نوعی آب رسان پوست است

هیدراته نگه داشتن پوست یک روش بسیار عالی برای مراقبت از سلامتی و جوانی آن است. Body Splash را می توان به عنوان محصولی که می تواند آب مورد نیاز پوست را بعد از حمام کردن، به آن بازگرداند، مورد استفاده قرار داد.

بادی اسپلش مانع از خشک شدن پوست می شود

بادی اسپلش حاوی مقادیر زیادی آب است. این آب به صورت قطرات بسیار ریز روی پوست می نشیند و به تدریج جذب آن می شود. همین موضوع باعث می شود که پوست بدن خشک نشود.

استفاده از Body Splash باعث سردرد و آلرژی نمی شود

عدم وجود برخی مواد حساسیت زا در آنها باعث می شود استفاده از این محصول منجر به آلرژی پوستی نشود.

قیمت مناسب بادی اسپلش به نسبت ادوکلن

اغلب بادی اسپلش ها با رایحه هایی تولید می شوند که نمونه های ادوکلن های آن هم وجود دارد. بنابراین با توجه به قیمت بالایی که ادوکلن ها دارند، چنانچه رایحه ای را دوست داشته باشید، می توانید Body Splash آن را تهیه کنید.

فرمولاسیون بادی اسپلش
فرمولاسیون بادی اسپلش

انواع بادی اسپلش

بادی اسپلش ها دارای تنوع بالایی هستند که از جمله آنها می توان به بادی اسپلش های عطری و بادی اسپلش های شاین دار یا همان اکلیلی اشاره نمود که با برند های گوناگون و قیمت های مختلف در بازار به فروش می رسند.

بادی اسپلش های عطری معروف : این محصولات دارای رایحه و بوی مشابه با عطرهای معروف بازار هستند و تنوع بسیار بالایی دارند. برای مثال کسانی که میخواهند از عطر مورد علاقه شان محصولی با قیمت کمتر و به صرفه تر داشته باشند می توانند با خرید بادی اسپلش دارای رایحه مورد نظرشان با قیمتی کمتر، همان بو و رایحه را روی بدنشان تجربه کنند.

بادی اسپلش اکلیلی یا شاین دار : بادی اسپلش اکلیلی دارای اکلیل های بسیار ریزی هستند که درخشندگی زیبا و جذابی به پوست می دهند و ماندگاری بالا و رایحه خوبی نیز دارند. استفاده از این محصولات بعد از حمام و روی پوست خشک می تواند درخشش ویژه ای روی بدن ایجاد کند.

بادی اسپلش و ادکلن چه تفاوتی دارند؟

موارد زیر را می‌توان به عنوان تفاوت‌های بادی اسپلش و ادکلن در نظر گرفت:

  • همانطور که قبلا هم گفته شد، بادی اسپلش نسبت به عطر بسیار سبک‌تر است.
  • ماندگاری عطر بادی اسپلش نسبت به ادکلن کمتر می‌باشد.
  • از ادکلن روی پارچه و لباس استفاده می‌کنند در حالی که بادی اسپلش مخصوص استفاده روی پوست بدن است.
  • به علت غلظت کمتر عطر درون فرمولاسیون بادی اسپلش، قیمت آن از ادکلن کمتر است. به هیمن دلیل است که اکثر افراد از نظر کیفیت و پخش کنندگی بو اصلا آن را با ادکلن مقایسه نمی‌کنند.

سخن پایانی:

حواستون به این نکته باشه که به دلیل اشتعال‌ زا بودن ترکیبات موجود در بادی‌ اسپلش‌، آنها را در محیط‌ گرم یا نزدیک آتش و حرارت نگه ندارید.

شماره های تماس:

دکتر مقدم 09171205271
مهندس نظری 09155604003
پشتیبان آنلاین 09151154934

پست الکترونیک :
Shimis.alizadeh@gmail.com

9 پاسخ

  1. ماندگاری مطلوب بود.
    پخش بو خوب بود.ولی میخوام بیشتر بشه
    راهکار اقتصادی نیاز دارم.
    در مجموع ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط