فرمولاسیون رنگ پرایمین

لیست انواع فرمولاسیون

فرمولاسیون محصولات شیمیایی

فرمولاسیون محصولات شوینده

فرمولاسیون محصولات آرایشی و بهداشتی

فرمولاسیون انواع چسب

فرمولاسیون محصولات خودرویی

فرمولاسیون انواع تینر ، رنگ و حلال

فرمولاسیون محصولات صنایع غذایی

راه اندازی خط تولید

فرمولاسیون رنگ پرایمین

 

رنگ پرایمین که یکی از انواع رنگ های اکریلیک است برای اجرای زیر لایه ها و آستری مولتی کالر مورد استفاده قرار میگیرد . فرمولاسیون رنک پرایمین به گونه ای طراحی شده است که ضحامت بیشتری نسبت به رنگ های پلاستیک و اکریلیک داشته باشد . در این فرمولاسیون ، چسبندگی و پوشش دهی عالی مدنظر قرار گرفته است .که در 3فرمول به این موضوع میپردازیم

فرمولاسیون رنگ پرایمین:

پرایمین‌های آکریلیک بر پایه پلیمر آکریلیک امولسیون، یک نوع رنگ زیرسازی پایه آب هستند که برای زیرسازی و آماده‌سازی سطوح قبل از استفاده از رنگ‌های آکریلیک بر پایه آب استفاده می‌شوند. این نوع پرایمین‌ها به دلیل مواد غیرضروری مانند حلال‌های آلی و مواد مضر در ترکیبات خود، محبوبیت بیشتری در بین مصرف‌کنندگان پیدا کرده‌اند. آنها جزء رنگ‌هایی هستند که قابلیت شستشو را دارند.

استفاده از رزین آکریلیک در تولید رنگ‌های آکریلیک، باعث سهولت اجرا شدن رنگ می‌شود و به صورت عمده سرعت کار، پوشش بالا، خشک شدن سریع و کاهش بوی نامطبوع رنگ را فراهم می‌کند.

پرایمین آتلس، که یک نوع پرایمین پایه آب رنگارنگ است، برای سخت کردن سطوح زیر کارهای گچی و سیمانی و زیر رنگ‌های آکریلیک پایه آب استفاده می‌شود. همچنین، می‌توان آن را به عنوان لایه آخر رنگ در نظر گرفت.

استفاده از رنگ‌های ساختمانی در دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان، تأثیر بسزایی در جلب توجه و ایجاد اثر بر جاماندگی فضاها دارد. رنگ‌های پایه آب به دلیل خشک شدن سریعتر، محبوبیت بیشتری در بین مصرف‌کنندگان دارند. همچنین، این نوع پرایمین‌ها که حلالیت در آب دارند و با آب به راحتی مخلوط می‌شوند، هیچ گونه آلودگی زیست محیطی را به همراه ندارند.

 

 

 

فرمولاسیون پرایمین‌ها ممکن است بر اساس ترکیبات و مواد مختلفی تشکیل شود. اما در صورتی که در مورد پرایمین آکریلیک بر پایه پلیمر آکریلیک امولسیون صحبت کنیم، معمولاً شامل عناصر زیر است:

۱. رزین آکریلیک: رزین آکریلیک یک پلیمر است که به طور اساسی مسئولیت ایجاد پوشش و چسبندگی بر روی سطح را بر عهده دارد. این رزین به صورت امولسیون در آب پایه پرایمین استفاده می‌شود.

۲. حلال آب: پرایمین‌های آکریلیک بر پایه پلیمر آکریلیک امولسیون، به دلیل بازدهی بالا در سیستم آبی، از حلال آب برای تشکیل امولسیون استفاده می‌کنند. حلال آب عمدتاً به عنوان حامل برای رزین آکریلیک و سایر مواد فعال در فرمولاسیون پرایمین استفاده می‌شود.

۳. مواد مضافت کننده: برخی مواد مضافت کننده می‌توانند به فرمولاسیون پرایمین اضافه شوند تا خواص و عملکرد محصول را بهبود بخشند. این مواد می‌توانند شامل مواردی مانند عوامل افزایش چسبندگی، افزودنی‌های ضد خوردگی، مواد مرطوب‌کننده، مواد ضد روغن و غیره باشند.

۴. مواد پرکننده: برخی مواد پرکننده می‌توانند به فرمولاسیون پرایمین اضافه شوند تا حجم رنگ را افزایش دهند و همچنین خصوصیات پوششی را بهبود بخشند. این مواد معمولاً شامل خاک رس، تالک و سایر مواد معدنی است.

ترکیب دقیق و درصدهای استفاده شده از این مواد در فرمولاسیون پرایمین ممکن است بسته به تولید کننده و نوع محصول متفاوت باشد. همچنین، ممکن است افزودنی‌های دیگری براساس نیازهای خاصی مورد استفاده قرار گیرند.

پرایمین چیست :

پرایمین (Primer) یک نوع رنگ زیرسازی است که بر روی سطوح مختلف به‌کار می‌رود تا قبل از استفاده از رنگ‌های دیگر، سطح را آماده کند و پایه‌ای مناسب برای اعمال رنگ فراهم کند. پرایمین‌ها معمولاً به صورت پایه آب یا پایه روغن تولید می‌شوند و می‌توانند در زمینه‌های مختلف مورد استفاده قرار بگیرند، از جمله سطوح چوبی، فلزی، بتنی، دیوارها و غیره.

وظیفه اصلی پرایمین، ایجاد یک لایه محافظ و همچنین پایه‌ای یکنواخت و متمایز برای رنگ مورد نظر است. برخی از وظایف و مزایای استفاده از پرایمین عبارتند از:

  1. افزایش چسبندگی: پرایمین به سطح کمک می‌کند تا رنگ یا پوشش بعدی بهتر به آنچه که سطح آماده شده است چسبیده و به آن بچسبد.
  2. جلوگیری از جذب ناهمواری‌ها: سطوح ناهموار، متخلخل و خاموش می‌توانند باعث جذب نامناسب رنگ شوند. پرایمین با پر کردن این ناهمواری‌ها و ایجاد یک سطح یکنواخت، جلوی جذب نامناسب رنگ را می‌گیرد.
  3. حفاظت از سطح: پرایمین می‌تواند به عنوان یک لایه محافظ عمل کند و از سطح در برابر خوردگی، تغییر رنگ و خشک شدن زودهنگام محافظت کند.
  4. بهبود مصرف رنگ: با استفاده از پرایمین، میزان مصرف رنگ در لایه‌های بعدی کاهش می‌یابد، زیرا پرایمین به عنوان یک پایه یکنواخت عمل می‌کند و اجازه می‌دهد رنگ بر روی سطح به طور یکنواخت توزیع شود.

پرایمین‌ها معمولاً قبل از استفاده از رنگ‌های دیگر اعمال می‌شوند و می‌توانند در صنایع ساختمانی، خودروسازی، صنایع چوب و بسیاری از دیگر صنایع استفاده شوند. انتخاب پرایمین مناسب براساس نوع سطح و نوع رنگ مورد استفاده ضروری است.

 

 

تفاوت پرایمین و رنگ :

تفاوت اصلی بین رنگ و پرایمین در استفاده و عملکرد آن‌ها است.

رنگ:

  • رنگ‌ها به عنوان پوشش نهایی بر روی سطح‌ها استفاده می‌شوند.
  • هدف اصلی رنگ‌ها، تغییر رنگ و ظاهر سطح است.
  • رنگ‌ها معمولاً شامل پیگمنت‌ها، رزین‌ها و حلال‌ها هستند.
  • رنگ‌ها می‌توانند تنوع رنگی بسیار بالا و گزینه‌های طیف وسیعی از رنگ‌ها را ارائه دهند.
  • رنگ‌ها ممکن است دارای خواص مانند مقاومت در برابر خوردگی، مقاومت در برابر حرارت، ضدآبی و غیره باشند.

پرایمین:

  • پرایمین‌ها به عنوان لایه زیرسازی استفاده می‌شوند و قبل از استفاده از رنگ‌ها بر روی سطح‌ها اعمال می‌شوند.
  • هدف اصلی پرایمین، آماده‌سازی سطح و ایجاد پایه مناسب برای رنگ است.
  • پرایمین‌ها معمولاً شامل رزین‌ها، حلال‌ها و مواد پرکننده می‌شوند.
  • پرایمین‌ها معمولاً رنگی سفید یا خاکستری دارند، اما نسخه‌های مختلفی با رنگ‌های دیگر نیز وجود دارند.
  • پرایمین‌ها باعث افزایش چسبندگی رنگ به سطح، جلوگیری از جذب ناهمواری‌ها و ایجاد پوشش یکنواخت می‌شوند.

به طور خلاصه، رنگ‌ها برای تغییر رنگ و ظاهر سطح‌ها استفاده می‌شوند، در حالی که پرایمین‌ها به عنوان لایه زیرسازی برای آماده‌سازی سطح و ایجاد پایه مناسب برای رنگ عمل می‌کنند.

 

سخن پایانی:در مقاله بالا در ارتباط با فرمولاسیون چسب پلی اورتان وکاربرد های آن توضیح داده شده. اما برای اطلاعات بیشتر وهمین برای خرید این فرمولاسیون می توانید با شماره های ذکر شده تماس حاصل فرمایید.

شماره های تماس:

دکتر مقدم 09171205271
مهندس نظری 09155604003
پشتیبان آنلاین 09151154934

پست الکترونیک :
Shimis.alizadeh@gmail.com

آدرس:
مشهد، فکوری17، نبش لاله2، شرکت ویلاتوس

مقالات:

  1. فرمولاسیون رنگ نیمه پلاستیک
  2. فرمول رنگ پلاستیک
  3. فرمولاسیون رنگ روغنی

51 پاسخ

  1. فک میکنم این رنگ به عنوان زیر ساز استفاده میشه ، وقتی رنگ اصلی روش بخوره جذابیت رو دو چندان می‌کنه

  2. من این فرمول تهیه کردم به شخصه راضیم پشتیبانی خیلی خوب بود پاسخگویی به موقع داشتن . سپاسگزارم 🙏

  3. امروزه کاربرد این محصول زیاد شده و نیاز به تولید انبوه داشت با این طرز تفکر وارد بازار شد خیلی تحقیق کردیم دوستانی که تجربه یه همکاری داشتن این مجموعه را پیشنهاد دادن باهاشون همکاری کردیم و در حال حاظر محصولی که تولید کردیم با نمونه های موجود در بازار رقابت می‌کنه و بسیار راضی هستیم 🙏

  4. این فرمول رو تهیه کردیم عالی بود در زمان کم سود خوبی بدست آوردیم ممنون از همکاری و پشتیبانی تون ، موفق باشید

  5. برای تهیه و آماده سازی این محصول این فرمول رو از شرکت ویلاتوس تهیه کردم تا لحظه آخر فرآوری محصول پشتیبانی و مشاوره داشتن تونستم رنگی بسازم که رغیب نداره ، ممنونم 🌹🌹🌹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست قیمت انواع فرمولاسیون

قیمت فرمولاسیون محصولات شیمیایی

قیمت فرمولاسیون محصولات شوینده

قیمت فرمولاسیون محصولات آرایشی و بهداشتی

قیمت فرمولاسیون انواع چسب

قیمت فرمولاسیون محصولات خودرویی

قیمت فرمولاسیون انواع رنگ ، تینر و حلال

قیمت فرمولاسیون محصولات صنایع غذایی

قیمت راه اندازی خط تولید