فرمولاسیون شامپو حیوانات /فرمول ضد شپش

فرمولاسیون شامپو حیوانات

در واقع شامپو حیوانات یک محصول بهداشتی می باشدکه برای شستشو و تمیز کردن پوست و موی حیوانات استفاده می‌ کنند.همان طور که می دانید تمام حیواناتی که در خانه از آن ها نگهداری می شود ازجمله سگ ها گربه،پرندگان و حیوانات خانگی نیاز به شستشو و تمیزی دارند تا بهداشت و سلامت آنها حفظ شود وهمین طور سلامت وبهداشت انسان ها. شامپو حیوانات با ترکیبات مختلفی از جمله عوامل تمیز کننده، مرطوب کننده و مواد ضد باکتری درست می شودتا حیوانات بهترین نتیجه را دریافت کنند. در ادامه به بررسی فرمولاسیون شامپو حیوانات از سری مقالات 3 فرمول پرداخته می شود.
فرمولاسیون شامپو حیوانات
فرمولاسیون شامپو حیوانات

درباره شامپو حیوانات:

شامپو حیوانات، محصولی می باشد که برای شستشوی حیوانات خانگی مانند سگ، گربه و … مورد استفاده قرار می گیرد. نکته قابل توجه اینکه این شامپوها علاوه بر شستشوی حیوانات، معمولاً شامپوهای ضد قارچ، آفتاب‌سوختگی، خارش، پوست خشک و موهای بافته شده نیز شامل می‌شوند. اما به این دلیل که پوست حیوانات حساس است برای اینکه آسیبی به پوست آن ها وارد نشود از فرمولاسیونی در شامپو حیوانات استفاده می شود که این فرمولاسیون طبیعی وملایم هستند و تاثیر مخربی بر روی پوست آن ها ندارد.

فرمولاسیون شامپو حیوانات:

بهتر است که بدانید فرمولاسیون شامپو حیوانات با توجه بع نوع حیوان و همین طور پوست آن ها وحچم مو فرق می کندو متفاوت است. به همین صورت، ترکیبات مشترکی برای بسیاری از شامپوهای حیوانات وجود دارد که عبارتند از:
فرمولاسیون شامپو حیوانات
فرمولاسیون شامپو حیوانات
  • آب:در واقع آب به عنوان ماده اصلی محلول شامپو می باشد.
  • نرم کننده ها:نرم کننده هایی که در شاپو حیوانات استفاده می شود گلیسیرین و پانتنول،می باشد که برای نرم کردن پوست و مو مورد استفاده قرار می گیرد.
  • افزودنی های ضد عفونی کننده: که این افزودنی ها شامل کلرهگزیدین،است که به عنوان ماده ضد عفونی کننده و ضد باکتریال استفاده می شود.
  • عصاره های گیاهی: مثل عصاره آلوئه ورا، که برای تسکین پوست و درمان عفونت ها می باشد
  • عطرها و رنگ ها: برای بوی خوب و جذاب برای حیوانات خانگی.

نکته قابل توجه ای که باید بدانید این است که، استفاده از شامپو حیوانات بسیار حائز اهمیت است، چرا که اغلب شامپوهای درست شده برای انسان حاوی موادی می باشند که ممکن است برای پوست و مو حیوانات مضر باشند به همین دلیل است که حتما باید از شامپو حیوانات در شستشوی آن ها استفاده کرد.

فرمولاسیون شامپو حیوانات
فرمولاسیون شامپو حیوانات
مزایای استفاده از شامپو حیوانات به شرح زیر می باشد:

۱- تمیزکردن حیوانات: همان طور که می دانید استفاده ازاستفاده کردن از شامپو حیوانات باعث تمیز شدن پوست وموی حیوانات می شود،و همین طور اگر آلودگی ومیکروبی وجود داشته باشد از بین می برد.

۲- حفظ سلامت پوست حیوانات:در واقع شامپو حیوانات شامل مواد مغذی و مرطوب کننده می باشد که باعث حفظ سلامت و نرمی پوست حیوان می‌شود.

۳- جلوگیری از آلرژی:برخی از افراد ممکن است نسبت به حیوانات آلرژی داشته باشند که استفاده از شامپو حیوانات باعث جلوگیری از بروز آلرژی در افراد می باشد.

۴- آرامش بخشی به حیوانات:در برخی از شامپو حیوانات از عصاره هایی استفاده می شود که این عصاره ها باعث آرامش وایچاد حالت روحی مناسب در حیوانات می باشد.

۵- پوسته سری صاف و نرم:یکی از مزایای دیگر  استفاده از شامپو حیوانات این است که باعث نرمی وصاف شدن پوست و موی حیوانات می شود.

۶- جلوگیری از شوره سر:قطعا برخی از حیوان ها شوره سر دارند که استفاده از شاپو حیوانات باعث جلوگیریاز بروز شوره سر می باشد.

۷- رفع بوی نامطبوع:از دیگر مزایای مهم شامپو حیوانات رفع بوی نامطبوع در حیوانات است.

فرمولاسیون شامپو حیوانات
فرمولاسیون شامپو حیوانات

تاریخپه تولید شامپو حیوانات:

در واقع شامپو حیوانات در قرن ۲۰ میلادی توسط شرکت‌هایی که در صنعت حیوانات خانگی فعالیت می‌کردند، معرفی شده است .که در آن زمان از شامپو حیوانات بیشتر در شستشوی حیواناتی که در باغ ها ومزارع بودند مورد استفاده قرار می گرفت اما با گذشت زمان و علاقه ی بسیاز از افراد در نگهداری از حیوانات خانگی شرکت های زیادی در راستای تولید شامپو حیوانات خانگی وارد بازار این محصول شدند.وبا افزایش تقاضای در ارتباط با این محصول در واقع از این محصول در تنوع های مختلف تولید شده.و در واقع با عصاره وترکیب های متفاوت تولید می شوند.

سخن پایانی:

در مقاله بالا در ارتباط با فرمولاسیون شامپو حیوانات خانگی توضیح داده شده است که شما همراهان همیشگی در صورت نیاز اگر بخواهید این فرمولاسیون را تهیه کنید می توانید با شماره هایی که در ذیل است تماس حاصل فرمایید.

شماره های تماس:

دکتر مقدم 09171205271
مهندس نظری 09155604003
پشتیبان آنلاین 09151154934

پست الکترونیک :
Shimis.alizadeh@gmail.com

آدرس:
مشهد، فکوری17، نبش لاله2، شرکت ویلاتوس

مقالات:

  1. فرمولاسیون واکس کفش
  2. فرمولاسیون پنکک
  3. فرمولاسیون شامپو فرش

 

7 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط