فرمولاسیون واکس لاستیک

فرمولاسیون واکس لاستیک

فرمولاسیون واکس لاستیک یک فرآیند پیچیده است که به منظور تهیه و ترکیب ترکیبات مختلفی که برای حفاظت، زیبایی و بهبود ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی لاستیک استفاده می‌شوند، انجام می‌شود. این ترکیبات شیمیایی به طور کلی به دو دسته تقسیم می‌شوند: ترکیبات حفاظتی و ترکیبات بهبود دهنده.که در این مطلب از 3 فرمول به آن پرداخته ایم

واکس لاستیک چیست؟

واکس لاستیک یا واکس تایر یک محصول است که برای نگهداری، حفاظت و افزایش براقیت و زیبایی تایرها و قطعات لاستیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول به صورت مایع یا پاست موجود است و عموماً شامل ترکیبات شیمیایی مانند واکس، روغن‌ها، صمغ‌ها و مواد حفاظتی است که به سطح لاستیک نفوذ می‌کنند و آن را مرطوب، انعطاف‌پذیر و محافظت می‌کنند.

واکس لاستیک به طور عمده برای تایرهای خودروها استفاده می‌شود. با استفاده از واکس لاستیک، تایرها در برابر عوامل آب و هوایی مختلف مانند نور خورشید، حرارت، گرد و غبار، آلودگی و رطوبت محافظت می‌شوند. علاوه بر این، واکس لاستیک به تایرها لمعان و براقیت می‌بخشد و آنها را از زنگ زدگی و پیری پیشگیری می‌کند.

فرمولاسیون واکس لاستیک
فرمولاسیون واکس لاستیک

استفاده از واکس لاستیک در غیر از تایرها، نیز می‌تواند در قطعات لاستیکی دیگر مانند بندهای درب و پنجره، بلبرینگ‌ها، آب بندها و دیگر قطعات خودروها مفید باشد. در هر صورت، مواد واکس لاستیک باید بر اساس دستورالعمل‌های تولیدکننده و با رعایت اصول ایمنی و استفاده صحیح مورد استفاده قرار گیرند.

فرمولاسیون واکس لاستیک؟

فرمولاسیون واکس لاستیک می‌تواند متنوع باشد و به طور کلی، ترکیبات مختلفی در ترکیب آن استفاده می‌شود. این ترکیبات می‌توانند شامل عناصر زیر باشند:
  1. واکس‌ها: انواع واکس‌های طبیعی یا مصنوعی مانند کارناوا واکس، پارافین واکس و میکروکریستالین واکس برای افزایش براقیت و حفاظت سطح لاستیک استفاده می‌شوند.
  2. روغن‌ها: روغن‌ها مانند روغن‌های معدنی، روغن‌های سیلیکونی، روغن‌های پلیمری و روغن‌های طبیعی برای تغذیه، نرمی و افزایش انعطاف‌پذیری لاستیک استفاده می‌شوند.
  3. صمغ‌ها: صمغ‌ها و رزین‌ها مانند صمغ آکاسیا، صمغ زنتان، صمغ زانتان، رزین استایرن بوتادین و رزین پلیمری برای افزایش لاستیسیته و مقاومت در برابر خوردگی استفاده می‌شوند.
  4. مواد حفاظتی: موادی مانند آنتی‌اکسیدان‌ها و فیلرها برای حفاظت از لاستیک در برابر پیری، تغییر رنگ و آسیب‌های زیستی استفاده می‌شوند.
فرمولاسیون واکس لاستیک
فرمولاسیون واکس لاستیک Rubber wax formula

در هر صورت، هر شرکت تولیدکننده ممکن است فرمولاسیون خاص خود را داشته باشد و نسبت و میزان استفاده از هر ترکیب در ترکیب واکس لاستیک ممکن است متفاوت باشد. همچنین، واکس‌های لاستیک می‌توانند به صورت مایع یا پاست بوده و ممکن است شامل اجزاء اضافی مانند عطرها و رنگ‌ها نیز باشند.

سخن پایانی: 

برای اطلاعات بیشتر و تهیه این فرمولاسیون می توانیم با شماره های ذیل تماس حاصل فرماییدتا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

شماره های تماس:

دکتر مقدم 09171205271
مهندس نظری 09155604003
پشتیبان آنلاین 09151154934

پست الکترونیک :
Shimis.alizadeh@gmail.com

آدرس:
مشهد، فکوری17، نبش لاله2، شرکت ویلاتوس

مقالات:

  1. فرمولاسیون ضد یخ بتن
  2. فرمولاسیون برف شادی
  3. فرمولاسیون روغن قالب

5 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط