فرمولاسیون چسب حرارتی / فرمول چسب هات ملت/چسب تفنگی

فرمولاسیون چسب حرارتی

چسب های حرارتی معمولاً از یک ماده پایه با مواد افزودنی مختلف تشکیل شده اند. این ترکیب معمولاً به گونه ای ساخته می شود که دارای دمای انتقال شیشه (شروع شکنندگی) زیر پایین ترین دمای سرویس و دمای ذوب مناسب نیز باشد،که در این مقاله از سری مقالات 3 فرمول درباره فرمولاسیون چسب حرارتی گفته شده.

چسب حرارتی چیست و چگونه عمل می کند؟

چسب حرارتی از گرانول ساخته خواهند شد. این دانه های پلاستیکی با مواد دیگر مخلوط می شوند و به شکل یک لوله جامد پلاستیکی عرضه خواهند شد. این چسب چوب بدون قرار گرفتن در معرض گرما همیشه حالت جامد خود را حفظ می نمایند و در صورتی که در مقابل گرمای مستقیم قرار گیرند، به شکل مایع در خواهند آمد. چسب حرارتی پس از تبدیل شدن به مایع خیلی سریع خشک می شوند و به همین دلیل نیز باید در هنگام استفاده از آن بسیار مواظب آن باشیم.

فرمولاسیون چسب حرارتی
فرمولاسیون چسب حرارتی

برای استفاده از چسب حرارتی باید یک لوله از آن را در داخل دستگاه تفنگ حرارتی قرار بدهیم. این دستگاه به وسیله نیروی برق خواهد توانست به صورت مستقیم از برق شهری و یا باتری تامین گردد، کار خواهند نمود. دستگاه، چسب موجود را گرم می نمایند و وقتی ماشه آن را فشار می دهیم، چسب مایع داغ از آن خارج خواهد شد.

این چسب قابلیت چسبندگی زیادی خواهند داشت و به سرعت نیز خشک خواهند شد.

 

فرمولاسیون چسب حرارتی و نحوه کارکرد آن

 

برای استفاده از چسب تفنگی کافی است که ابتدا تفنگ این چسب را به برق بزنید و بعد از گرم شدن تفنگ یک خشاب چسب را در تفنگ قرار دهید. بعد از فشار ماشه تفنگ چسب به‌آرامی به سمت هیتر تفنگ حرکت می‌کند و با حرارتی که ایجادشده است به شکل مایع تغییر حال می‌دهد.

اکنون می‌توان چسب مایع را در محلی که نیاز است بزنید تا در کوتاه‌ترین زمان خشک شود و به قطعه دیگر بچسبد. همان‌طور که اشاره کردیم در تولید این چسب از ماده‌ای به نام گرانول استفاده می‌شود. استفاده از گرانول مرغوب و ترکیب درصد صحیح و دقیق گرانول با دیگر مواد، باعث تولید چسبی مرغوب و باکیفیت می‌شود.

به همین دلیل استفاده از فرمولاسیون چسب حرارتی به‌روز و دقیق بسیار مهم و ضروری است. قابلیت چسبندگی، سرعت خشک شدن چسب، میزان عایق بودن و مقاومت چسب در برابر اشعه ماوراءبنفش، همگی وابسته با فرمولاسیون چسب حرارتی و ترکیب درصد مواد تشکیل‌دهنده چسب است.

 

کاربردهای چسب تفنگی

 

حال که با ساختار و نحوه استفاده از چسب تفنگی آشنا شدید، زمان آن رسیده تا در رابطه با کاربردهای گسترده آن نیز بیشتر بدانید. اگر فرمولاسیون چسب حرارتی دقیق و خوب باشد، قدرت چسبندگی بسیار بالا و طول عمر خوبی خواهد داشت.

فرمولاسیون چسب حرارتی
فرمولاسیون چسب حرارتی

از مهم‌ترین کاربردهای چسب تفنگی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صنعت بسته‌بندی
  • صنایع چاپ کتاب و مجلات
  • صنعت نساجی
  • تولید و ترمیم انواع کفش
  • صنایع تولید محصولات چوبی
  • صنعت خودرو
  • صنعت الکترونیک و برق‌کشی ساختمان‌ها
  • عایق‌بندی و درزگیری تجهیزات و وسایل
  • ساخت انواع کارهای دستی و هنری
  • ساخت کاردستی در کارگاه‌ها و مدارس
  • ساخت تجهیزات پلاستیکی
  • و…

مزایای استفاده از چسب حرارتی:

  • سهولت استفاده از تفنگ حرارتی و ایمن بودن و بی خطر بودن
  • چسب های حرارتی قدرت چسبندگی بالایی خواهند داشت و برای چسباندن تمامی مواد به یکدیگر مناسب خواهند بود.
  • چسب حرارتی عایق آب هستند و در مقابل اشعه ماورا بنفش خورشید نیز مقاوم خواهد بود و به همین دلیل از آن خواهیم توانست در عایق بندی و فضاهای خارجی نیز استفاده کنیم.
  • این چسب ها در حالت عادی به شکل جامد خواهند بود و فقط در زمان استفاده به مایع تبدیل خواهند شد، بدین ترتیب طول عمری بیشتری نیز خواهند داشت و به راحتی سفت و فاسد خواهند شد.
  • تفنگ حرارتی نیز هزینه زیادی خواهند داشت و در مدل های مختلفی در بازار موجود هستند. در صورتی که نیاز به استفاده از تفنگ در فضا های خارجی دارید خواهیم توانست مدل های شارژی آن را تهیه نماید.
فرمولاسیون چسب حرارتی
فرمولاسیون چسب حرارتی
  • در صورت تمیز کردن مداوم تفنگ و رعایت نکات ایمنی استفاده از چسب حرارتی به راحتی می توانید در مدتی طولانی و زیاد از این چسب ها استفاده نمایم و نیاز به تعویض چسب و یا تفنگ حرارتی نداشته باشید.

سخن پایانی:

برای استفاده از چسب تفنگی کافی است که ابتدا تفنگ این چسب را به برق بزنید و بعد از گرم شدن تفنگ یک خشاب چسب را در تفنگ قرار دهید. بعد از فشار ماشه تفنگ چسب به‌آرامی به سمت هیتر تفنگ حرکت می‌کند و با حرارتی که ایجادشده است به شکل مایع تغییر حال می‌دهد.

شماره های تماس:

دکتر مقدم 09171205271
مهندس نظری 09155604003
پشتیبان آنلاین 09151154934

پست الکترونیک :
Shimis.alizadeh@gmail.com

70 پاسخ

  1. سپاسگذارم از اطلاعات مفید ومناسبی که دراختیار بنده گذاشتید.ازتمام کسانی که دراین کار زحمت کشیدند سپاسگذارم وتشکر وقدر دانی میکنم.

  2. سپاسگذارم از اطلاعات مفید ومناسبی که دراختیار بنده گذاشتید.ازتمام کسانی که دراین کار زحمت کشیدند سپاسگذارم وتشکر وقدر دانی میکنم

  3. خدمات پس از فروش خیلی خوبی دارند پشتیبانی ۲۴ ساعته کیفیت فرمول خیلی خوب بود ، آرزوی موفقیت دارم براتون 🌹

  4. با ایمان قلبی این شرکت رو بهتون معرفی میکنم چندین فرمول ازشون تهیه کردم پشتیبانی، پاسخگویی ، فرمول همه چی عالیه
    ممنونم

  5. تولید این محصول ریسک زیادی داشت چون محصول شناخته شده ای نبود و دوستانی ک تولید کرده بودن گفتن فراموش زیادی نداره ، ولی تصمیم گرفتیم ماهم امتحان کنیم فرمول رو خریداری کردیم تولید رو شروع کردیم کیفیت محصول تولید شده به قدری خوب بود که ۲۴ ساعت هم تو انبار هامون نموند و خیلی زود فروش رفت و در حال حاظر در حال تولید انبوه هستیم از این تیم قوی و متخصصین مجربشون نهایت تشکر و قدر دانی را دارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط