فرمولاسیون چسب 123

فرمولاسیون چسب 123

شاید به گوشتان این اسم آشنا باشد و یا از دوستانتان تعریف چسب ۱۲۳ را شنیده باشید ، این چسب چسبندگی بسیار زیادی دارد و به راحتی می توان دو جسم را به هم چسباند و به همین دلیل طرفداران بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است،که در این مقاله از سری مقالات 3 فرمول درباره فرمولاسیون چسب 123 گفته شده.

چسب یک دو سه

این چسب به غیر از این نام دیگری هم دارد به اسم سیانواکریلات که شاید برخی با این اسم چسب را بشناسند ، ماده و ترکیبات شیمیایی که در فرمولاسیون چسب ۱۲۳ به کار می رود بسیار قوی می باشند و به دلیل داشتن سیانواکریلات در فرمول این چسب ، باعث خشک شدن بسیار سریع آن می گردد و بایستی بدانید به همین خاطر است که در هنگام باز کردن درب چسب  ۱۲۳آن را حداکثر می توان تا ۲۴ ساعت استفاده نمود ولی اگر درب آن را به خوبی ببندید یا پلمپ آن را باز ننماید تا ۱ سال می شود از چسب ۱۲۳ استفاده کرد .

چسب ۱۲۳ اولین بار در سال ۱۹۵۸ در بازار ارائه گردید ، که در ابتدا فقط در کارخانه جات و صنایع استفاده می شد اما با گذشت زمان راه خود را در علوم پزشکی و خانه ها باز نمود . محبوبیت چسب ۱۲۳ به خاطر داشتن چسبندگی فوق العاده آن می باشد که سایر چسب های موجود در رقابت با این چسب از پا در می آیند و چسب ۱۲۳جزء  چسب های اسثتثنایی می باشد .

فرمولاسیون چسب 123
فرمولاسیون چسب 123

حلال های چسب فوری یک دو سه

هر ماده شیمیایی ممکن است حلال هایی داشته باشد. در نتیجه در صورت لزوم می توانید از یکی از حلال های آن استفاده کنید. تا این جا هم دانستیم که این چسب ها بر پایه سیانو اکریلات ساخته می شوند. پس بهتر است که با برخی از حلال های آن آشنا شوید:

استون، در متیل سولفو اکسید، نیترومتان، گاما بوتیرولاکتون3، دی کلرومتان، اب گرم، خمیر پر نمک، خمیر دندان، آبلیمو، الکل

برخی از ماده های شیمیایی حلال های مختص به خود را دارند از این رو چسب ۱۲۳ بر پایه سیانو اکریلات می باشد و حلال های مخصوص خود را که متیل سولفو اکسید، استون، نیترومتان، دی کلرومتان، گاما بوتیرولاکتون ۳ می باشند در فرمولاسیون خود جای داده اند.

فرمولاسیون چسب سیانو اکریلات و روش ساخت :

مواد تشکیل دهنده چسب 123 شامل یک تثبیت کننده کالیکسارن که ماندگاری را بهبود می بخشد، اتیل-2-سیانوآکریلات و 4-t-butylcalix [4] استرآترترا استیک اسید تتراهیل استر را به عنوان یک تثبیت کننده فشرده می کند.

 

برخی از صنایعی که کاربرد چسب ۱۲۳ در آن غیرقابل انکار است، عبارتند از:

  • صنایع خانگی
  • صنایع پزشکی، مخصوصا زیبایی
  • صنایع فلزی
  • صنایع چوبی و ام دی اف
  • صنایع بتنی
  • صنایع ساختمانی
  • صنایع پلاستیکی

اگر بخواهیم به صورت جزئی به کاربرد چسب ۱۲۳ در صنایع مختلف اشاره کنیم، می‌توانیم موارد زیر را نام ببریم:

  • درزگیری تانکرهای آب
  • درزگیری مصالح بتنی
  • چسباندن کاشی، پارکت، سرامیک یا سنگ
  • درزگیری مواد فلزی
  • اتصال مدارات الکترونیکی
  • اتصال روکش‌های ورقه‌ای
  • اتصال سطوح پلاستیکی
فرمولاسیون چسب 123
فرمولاسیون چسب 123

در برخی موارد ممکن است به دلیل خشکی بیش از حد سطح، چسب روی آن خشک نشود. خوشبختانه، این یک مشکل ساده است و می‌توان آن را با استفاده از یک لایه نازک آب روی سطح حل کرد. اما این روش ممکن است روی همه مواد کارایی نداشته باشد. زیرا برخی از مواد، مانند پلاستیک‌های مقاوم در برابر حرارت، تمایل به دفع رطوبت دارند. در این صورت باید از رزین اپوکسی برای چسباندن این مواد استفاده کنید.

اسپری چسب ۱۲۳ چیست؟

احتمالا اولین چیزی که عنوان اسپری چسب ۱۲۳ در ذهن شما تداعی می‌کند یک چسب آسان است. این غلط نیست! اما واقعا اسپری چسب ۱۲۳ چیست؟ و چه کاربردی دارد؟ اسپری چسب ۱۲۳ به دو نوع ماده گفته می‌شود. یکی همان اسپری شتاب دهنده است که در قسمت قبل توضیح دادیم.

دیگری یک نوع چسب است که به صورت جداگانه و به جای مایع چسب ۱۲۳ مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع، چسب اسپری چسبی است که برای چسباندن قطعات روی آن ها پاشیده می‌شود. کاربرد اسپری چسب ۱۲۳ به اندازه کاربرد چسب ۱۲۳ متنوع نیست. این چسب در صنعت کاربرد ندارد اما برای استفاده در داخل خانه بهترین گزینه است. بسیاری از انواع چسب‌های اسپری برای صنایع دستی، دکوراسیون، تعمیرات مبلمان، تعمیر لباس، پروژه‌های مدرسه و تعمیرات روزانه استفاده می‌شوند.

سخن پایانی:

صورت خود را در هنگام پاشش اسپری دور نگهدارید و مراقب باشید مواد داخل آن با چشم هایتان تماس پیدا نکند و اگر در صورتی که چسب ۱۲۳ با چشم هایتان تماس پیدا نمود به سرعت و با آب زیاد آن ها را بشویید .

شماره های تماس:

دکتر مقدم 09171205271
مهندس نظری 09155604003
پشتیبان آنلاین 09151154934

پست الکترونیک :
Shimis.alizadeh@gmail.com

 

76 پاسخ

  1. سلام.یکی ازبهترین نوع چسبه که دیگه نیازی به تعریف نداره.هرکی مثل من این اطلاعات روبخونه کلی اطلاعات مفید نصیبش میشه.تشکر

  2. سپاسگذارم از اطلاعات مفید ومناسبی که دراختیار بنده گذاشتید.ازتمام کسانی که دراین کار زحمت کشیدند سپاسگذارم وتشکر وقدر دانی میکنم

  3. این نوع چسب چسبندگی بالایی داره ولی از فرمولاسیون و مواد تشکیل دهندش چیزی نمی‌دونستم مفید بود برام تشکر

  4. سلام خدمت همه دوستان پیشنهاد میکنم حتمن مطالعه کنید مطالب بی عیب و نقصی و به روزی بودند تشکر از تیم پر قدرت فرمول سه

  5. بدلیل پر طرفدار بودن این محصول در بازار تصمیم به تولیدش گرفتیم فرمول که ارائه شد عالی بود ، چندین مرتبه سوال برام پیش اومد پشتیبانی خوب بود بابت همه چی تشکر میکنم

  6. ما سالهاست که در تولید انواع چسب فعالیت میکنیم در جهت ارتقای کیفیت محصولات با پشتیبانی این شرکت تماس گرفتیم ، برا خریداری به شرکت مراجعه کردیم خرید حضوری هم داشتن خوشبختانه هدف ما مشخص بود و بهترین فرمول را در اختیار مون گذاشتن قیمت مناسب پشتیبانی خوب و از همه مهم تر کیفیت فرمول عالی بود
    موفقیت حق شماست 🌹🌹

  7. پشتیبانی خیلی خوبی داشتن وقت میزاشتن به سوالات پاسخگویی میکردن ، کیفیت محصول تولید شده خیلی خوب بود ممنونم

  8. از کارکردن با شما خیلی راضی بودم انشالله در آینده یه نزدیک بتونیم همکاری های خیلی بیشتری باهم تجربه کنیم

  9. درصد ترکیب مواد اولیه کاملن درست بود با این حال کاهن خطای انسانی به وجود می‌آمد پشتیبانی های خیلی خوبی داشتن در این زمینه بسیار ممنونم

  10. در حال انجام هستیم تا حالا که پشتیبانی شون خیلی خوب بود باید دید در آینده چی میشه
    متشکرم 🙏

  11. سلام خسته نباشید خدمت دوستان با اینکه کارکردن مواد شیمیایی یکم مشکله اما نتیجه یه رضایت بخشی داشت متشکرم 🙏 و خوشحالم با این مجموعه آشنا شدم

  12. مواد اولیه این فرمول راحت پیدا نمیشه.
    باید خودمان وارد کننده باشیم.
    در مجموع از شما ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط