فرمول خمیر ریش

فرمول خمیر ریش

یکی از روش های اصلاح که امروزه در میان آقایان رایج شده استفاده از خمیر ریش است.
در ادامه فرمول خمیر ریش از سری مقالات 3 فرمول درباره این مطلب توضیح داده شده.

طرز استفاده صحیح خمیر ریش چگونه است؟

فرمول خمیر ریش
فرمول خمیر ریش

خمیر ریش ها در نوع های متفاوتی وجود دارند و شما میتوانید بر حسب نیاز یکی از انواع آن را انتخاب کنید.

پیشنهاد میکنیم در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با جنبه های مختلف خمیر ریش آشنا شوید.

خمیر ریش را به 4 روش مختلف میتوانید استفاده کنید:

1- استفاده از خمیر ریش در کاسه مخصوص اصلاح یا در ماگ و به همراه فرچه مخصوص اصلاح

2- استفاده‌ مستقیم از خمیر ریش روی صورت با فرچه‌ اصلاح و بدون  استفاده از کاسه

3- ساختن کف روی دست

4- استفاده از خمیر ریش با کمک دست

1- استفاده از خمیر ریش در ماگ یا کاسه مخصوص اصلاح به همراه فرچه اصلاح

فرمول خمیر ریش
فرمول خمیر ریش

این روش بهترین روش استفاده از خمیر ریش برای اصلاح است.

این روش بهترین و گرم ترین خمیر ریش که کف نرمی هم دارد به شما میدهد و علاوه بر آن میتوانید چند نوبت اصلاح از آن استفاده کنید.

افزون بر مزایای قبلی، این روش باعث می شود در مصرف خمیر ریش  صرفه جویی شود و تیوب آن را برای مدت طولانی تری بتوانید نگه دارید.

انتخاب کاسه یا ماگ اصلاح

در این روش ابتدا باید توجه کنید که عمق کاسه یا ماگ اصلاح شما چقدر هست و چه مقدار ظرفیت دارد.

ظرف شما باید به اندازه کافی عریض باشد و عمق مناسبی داشته باشد تا کف مناسبی در آن ساخته شود.

استفاده از کاسه هایی با عمق کم باعث میشود هنگامی که ظرف را می‌چرخانید کف ریش در آن لیز بخورد و حتی ممکن است از ظرف بیرون بریزد.

از طرفی اگر هم کاسه عمق زیادی داشته باشد هم زدن خمیر ریش برایتان سخت خواهد شد. به همین دلیل است که معمولا لیوان یا ماگ خیلی مناسب این کار نیست.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید جنس موادی است که لیوان یا ماگ شما از آن ها ساخته شده. بهتر است ظرفی را انتخاب کنید که  جنس آن سرامیک، شیشه یا فلز باشند و همچنین به صورت موثری عایق گرما و حرارت باشند. بهترین جنس برای کاسه اصلاح، سرامیک است چون میتواند گرمای ناشی از آب گرم را به خوبی حفظ می کند.

آماده کردن فرچه‌ اصلاح و خمیر ریش

این روش یک روش نسبتا سریع است و یکی از روش‌ هایی است که خیلی از آقایان برای صرفه جویی در زمان از آن استفاده می کنند ، این روش به این صورت است که فرچه‌ اصلاح را درون یک لیوان آب گرم می گذارند تا خیس و نرم شود و در این مدت مشغول حمام کردن می شوند.

برای این کار ابتدا کاسه اصلاح را با آب داغ پر کنید. این کار برای شما دو فایده دارد .

اولین فایده این که گرمای اضافه آب به کاسه منتقل می شود.

و دومین فایده این که کمی رطوبت باقی می‌ماند که بعداً برای ساختن کف میتوانید از آن استفاده کنید .

خیس کردن فرچه باعث میشود موهای آن نرم شود. افزون بر این موارد، کفی که در کاسه گرم درست شده گرم می شود. گرم بودن کف مزایایی از جمله کاهش سوزش پوست،به ویژه پوست‌های حساس دارد.

ساختن کف

اگر فرچه را از کاسه بیرون نیاورده اید، آن را بیرون بیاورید و برای کم شدن آب اضافه اش کمی آن را بتکانید.

خمیر ریش آماده شده را به اندازه‌ی مورد نیاز بردارید و روی فرچه بمالید. حال فرچه را درون کاسه اصلاح یا لیوان بچرخانید.

همزمان که فرچه را می ‌چرخانید، خمیر ریش شروع به کف کردن می کند.  تقریبا پانزده ثانیه طول می کشد تا ماده‌ای خامه ای شکل بگیرد .

اگر احساس میکنید آب کف کم است، چند قطره آب به آن اضافه کنید. توجه کنید که بیش از اندازه آب اضافه نکنید، زیرا در این صورت حباب‌های خمیرتان زیاد می شود.

۲- استفاده‌ی مستقیم بر روی صورت با استفاده از فرچه‌ی اصلاح و بدون کاسه

فرمول خمیر ریش
فرمول خمیر ریش

در موارد ضروری و زمانی که به ابزار و وسایل زیادی دسترسی ندارید میتوانید از این روش استفاده کنید. حتی بدون کاسه هم می توانید از خمیر ریش استفاده کنید.

در این روش ابتدا فرچه را در یک لیوان، حدود یک دقیقه بخیسانید. بعد از اینکه فرچه خیس و آماده شد، خمیر ریش را به اندازه‌ مورد نیاز روی فرچه بمالید.

اکنون فرچه را روی صورتتان به صورت چرخشی بمالید تا کف کند.

این روش هم شبیه به  روش قبلی است با این تفاوت که در این روش لازم نیست کف را در کاسه درست کنید و به همین هم هست که  این روش سریع ترین روش استفاده از خمیر ریش است.

۳- ساختن کف روی دست

این روش ترکیب دو روش قبلی است و مانند روش قبلی نیازی به کاسه ندارد.

قبل از شروع اصلاح ، همه‌ی کارهایی را که برای آماده شدن لازم است انجام دهید این کار ها عبارتند از: حمام آب گرم و خیساندن فرچه در آب گرم.

در ابتدا، خمیر ریش را به اندازه‌ی مورد نیاز روی کف دست خود بمالید. حال فرچه‌ی از قبل خیس‌خورده را بردارید و به اندازه ای روی دستتان بچرخانید تا کف غلیظی ایجاد شود. حتما در این مرحله به مقدار آب در کف توجه داشته باشید.

اینکه هر دو دستتان آغشته به خمیر ریش است، اصلاح کردن را دشوار می‌کند. قبل از اصلاح کردن، باید یکی از دست‌های را بشویید. البته در غیر این صورت هم می توانید پوستتان را بکشید اما کارتان سخت خواهد بود چون در این شرایط دستتان لیز است.

انواع خمیر های اصلاح

خمیر های موجود در بازار انواع مختلفی دارند. مثلا به صورت های فوم یا ژل. البته مورد اصلی در مورد تمامی این ها، مواد سازنده و جزئیات تولید آن است. به عنوان مثال این خمیر ها ممکن است دارای نرم کننده ها باشند. این نرم کننده ها باعث می‌شوند که حتی با اصلاح روزانه پوست هم آسیب کمتری به پوست برسد.

شاید هم دوست داشته باشید که خمیر ریش شما عطر خاصی داشته باشد یا بتواند پوست شما را نیز پاکیزه نگه دارد. همه این ها به مواد سازنده خمیر بستگی دارد.

نوع خمیر ریش چه باشد؟

انتخاب یک خمیر ریش خوب نیاز به دقت و صرف وقت و زمان دارد. به عنوان مثال تعیین نوع خمیر ریش مناسب صورت از قدم‌های زمان‌بر اما بسیار با اهمیت در فرایند انتخاب و خرید است. خمیر ریش‌ها اغلب به شکل فوم، خمیر ریش کف‌دار و خمیر ریش سادهٔ بدون کف در بازار عرضه میشوند.

اگر این امکان برای شما وجود دارد، بهتر است، قبل از خرید خمیر ریش، اشانتیون، تستر یا همان نمونه کوچک محصول را امتحان کنید و بررسی کنید که کدام شکل از خمیر ریش برای پوست شما مناسب‌تر است.

معمولا وجود کف بیشتر برای تراشیدن و اصلاح ریش‌ها بهتر است و هر چه خمیر کف بیشتری داشته باشد فرایند اصلاح ساده تر خواهد بود . البته برخی هم کف زیاد را برای اصلاح نمیپسندند. به هر حال در خریدتان باید به نوع خمیر ریش دقت کنید.

 الکل در فرمول خمیر ریش باشد یا نه؟

بهتر است در انتخاب و خرید خمیر ریش خمیری را انتخاب کنید که فاقد الکل باشد، چراکه پوست‌های حساس در تماس با الکل می‌سوزند و اذیت می‌شوند و ممکن است حساسیت نشان دهند.

البته الکل موجود در پوست فقط برای پوست های حساس نامناسب نیست ، به طور کلی، وجود الکل در خمیر ریش باعث می‌شود تا پوست صورت خشک شود. این خشک شدن، احتمال بریده شدن صورت با تیغ را نیز بیشتر می‌کند. بنابراین بهتر است هنگام خرید و انتخاب خمیر ریش به این دقت کنید که آیا در مواد سازنده اش الکل وجود دارد یا خیر.

سخن پایانی

با توجه به حساس بودن پوست در اصلاح صورت باید خمیر ریش مناسب پوست تان را استفاده کنید.

این روزها، ژِل‌ها و فوم‌های اصلاح و خمیر های زیادی در بازار پیدا می شوند. وجود بعضی از مواد در خمیر ریش باعث می‌شود که کیفیت آن تحت تأثیر قرار بگیرد. مثلا عطر و اسانس لیمو می‌تواند باعث خنک‌کنندگی پوست در هنگام اصلاح شود. به این موضوع هم در انتخاب عطر و رایحه برای خرید خمیر ریش دقت داشته باشید،همچنین وجود الکل میتواند باعث خشکی پوست شود.
توجه داشته باشید در اصلاح صورت به نوعی لایه‌برداری انجام میشود، پس بعد از اصلاح از افترشیو بدون الکل استفاده کنید.

شماره های تماس:

دکتر مقدم 09171205271
مهندس نظری 09155604003
پشتیبان آنلاین 09151154934

پست الکترونیک :
Shimis.alizadeh@gmail.com

آدرس:
مشهد، فکوری17، نبش لاله2، شرکت ویلاتوس

مقالات:

  1. فرمولاسیون پودر موبر
  2. فرمولاسیون کرم موبر
  3. فرمولاسیون مرطوب کننده

6 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط