فرمول موم اپلاسیون سرد

فرمول موم اپلاسیون سرد

فرمول موم اپلاسیون سرد

حتما این سوال برایتان پیش آمده است که اپیلاسیون با موم سرد بهتر است یا موم گرم؟! به طور کلی پایه اکثر محصولاتی که برای اپیلاسیون در بازار وجود دارد موم عسل، پارافین، روغن های مرطوب کننده و عطرهای گیاهی است.در این مقاله از سری مقالات فرمولاسیون3 فرمول به بررسی فرمول موم اپلاسیون سرد میپردازیم.

فرمولاسیون موم اپیلاسیون بدن

موم اپیلاسیون بدن یک ماده که به کمک آن می‌توان موهای زائد روی بدن را از ریشه جدا کرد، به طور کلی شامل مواد زیر است:

  1. مواد مرطوب کننده: این مواد به کمک ابعاد مختلف ساختاری، که معمولا شامل گلیسرین و پروپیلن گلیکول است، به موهای بدن نرمی و انعطاف پذیری می‌بخشند.
  2. مواد آرام بخش: این مواد شامل عصاره‌های گیاهی مثل آلوئه ورا و عصاره‌های دیگری مثل چای سبز و لاوندر هستند. این مواد باعث کاهش التهابات و تسکین درد در ناحیه اپیلاسیون می‌شوند.
  3. مواد اصلی اپیلاسیون: این مواد شامل مومهای مختلفی هستند که به صورت مختلفی ترکیب می‌شوند. برخی از مومهای استفاده شده در این فرمولاسیون شامل موم زنبور عسل، موم چوبی، موم پروپولیس و موم کارنوبا هستند.
  4. مواد ضد باکتری: برخی از مواد ضد باکتری مثل تریکلوسان، تریکلوکربان و کلر هگزیدین باعث کاهش شانس ابتلا به عفونت در ناحیه اپیلاسیون می‌شوند.
  5. مواد معطر: برخی از مواد معطر مثل عصاره‌های گیاهی و اسانس‌های مختلف از گل‌ها و میوه‌ها، به مواد اصلی این فرمولاسیون افزوده می‌شوند تا بوی تند و ناخوشایند موم را کاهش دهند و بوی خوبی را در ناحیه اپیلاسیون ایجاد کنند.

بایدهای وکس کردن در خانه

در این بخش به توضیح 5 نکته ضروری می پردازیم که انجام آن ها، قبل یا بعد از وکس انداختن صورت و بدن ضروری است و البته توضیح خواهیم داد هر کار را باید در کدام مرحله انجام دهید.

  1. استفاده از پودر بچه برای اصلاح با وکس

برای داشتن پوستی بدون مو (و به لطافت پوست کودک)، استفاده از پودر بچه را قبل از وکس کردن فراموش نکنید. بعد از تمیز کردن پوست، کمی پودر بچه را به قسمتی که قرار است وکس شود بپاشید. پودر بچه هرگونه رطوبت اضافی را جذب می کند تا نوار موم یا پارچه به درستی بچسبد.

  1. تست کردن دمای موم قبل از وکس بدن

برای جلوگیری از سوختن پوست، همیشه کمی از موم را در داخل مچ دست خود بریزید و دمای آن را آزمایش کنید. مومی که آماده استفاده برای وکس کردن است، نه باید خیلی سرد باشد که پخش نشود، و نه خیلی داغ که پوست شما را بسوزاند. این نکته به ویژه هنگام اپیلاسیون بیکینی با موم بسیار مهم است.

  1. وکس کردن در جهت درست

اگر تاکنون تجربه استفاده از موم در خانه را نداشته اید، پس این نکته آموزش وکس کردن را برای وکس هر قسمتی از بدن، خواه با کیت وکس ابرو و یا وکس بدن، حتما در نظر داشته و به خاطر بسپارید. همیشه باید موم را در جهت رشد مو بمالید، زیرا این کار باعث می شود موم کاملا روی پوست بچسبد. پس از پخش کردن موم، نوار پارچه ای را روی آن قرار دهید و با ضرباتی در جهت رشد مو، آن را محکم فشار دهید. نوارهای پارچه ای را برای چند ثانیه روی پوست نگه دارید تا خودش را بگیرد.

هنگام برداشتن نوار پارچه ای، پوست خود را محکم نگه دارید و به سرعت آن را در جهت مخالف رشد مو بکشید. به یاد داشته باشید یکی دیگر از اصول مهم اپیلاسیون با موم این است که پارچه را نزدیک و موازی با پوست جدا کنید؛ مانند ورق زدن یک کتاب. در واقع نباید نوار در هوا بلند کنید.

  1. فشار بعد از وکس برای موهای بدن

برای بسیاری از خانم ها داشتن پوستی بدون مو با این روش دردناک است، اما نباید حتی وکس کردن بیکینی برای شما غیرقابل تحمل باشد. برای اینکه درد بعد از موم انداختن تسکین یافته و پوست شما کبود نشود، بلافاصله پس از برداشتن نوار پارچه ای، به ناحیه اپیلاسیون شده فشار وارد کنید.

  1. استفاده از روغن بچه بعد از وکس

پس از وکس کردن موهای صورت، اپیلاسیون پا یا بیکینی، از یک محصول آبرسان مانند روغن بچه استفاده کنید. روغن بچه هم موم باقی مانده روی پوست شما را تمیز کرده و هم پوست را لطیف و مرطوب می کند. در حقیقت با این نوع محصولات می توانید با یک تیر دو نشان بزنید.

بهتر است موهای کدام بخش‌های بدن را با کمک موم سرد یا گرم برنداریم؟

  • توصیه می‌شود موم انداختن در مناطق زیربغل، کشاله ران و ناحیه تناسلی به دلیل اینکه موهای ضخیم و پرپشتی دارند به دلیل عوارض احتمالی بعدی و تحریک غدد لنفاوی منطقه‌ای، استفاده نشود.
  • در داخل گوش، داخل بینی، مژه، پلک، ناحیه تناسلی آقایان و نوک پستان نیز نباید از موم استفاده شود.

موم انداختن با موم سرد یا گرم چه عوارضی دارد؟

  • درد، سوختگی با موم داغ، حساسیت تماسی با موم یا پارچه، انتقال عوامل بیماری زا، خون ریزی و کبودی، کهیر، پارگی پوست، برآمدگی‌های قرمز در سطح پوست، فرو رفتن موها به داخل پوست و تغییررنگ قهوه‌ای در محل رویش موها از عوارض موم انداختن است.

موارد احتیاط در استفاده از موم سرد یا گرم

  • موم سرد و گرم، به عنوان روشی برای پاکسازی و زیبایی پوست بدن مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این حال، برخی از موارد احتیاطی که باید در هنگام استفاده از موم سرد یا گرم رعایت شود عبارتند از:

    1. قبل از استفاده از موم سرد یا گرم، باید اطمینان حاصل شود که پوست بدن شما به سرما یا گرما حساسیت ندارد.
    2. برای استفاده از موم سرد، باید از یک قطعه پارچه یا کاغذ ویژه استفاده کرد تا موم را روی پوست بگذارید.
    3. قبل از استفاده از موم گرم، باید از دمای مناسب برای پوستتان اطمینان حاصل کنید. برای اطمینان از دمای مناسب، می‌توانید یک تست روی پوست بدن خود انجام دهید.
    4. باید از موم سرد یا گرم به اندازه کافی استفاده کنید و از زمان استفاده طولانی اجتناب کنید.
    5. پس از استفاده از موم، پوست بدن باید با آب خنک شسته شود و از استفاده از صابون یا مواد شوینده خودداری شود.
    6. در صورتی که بعد از استفاده از موم سرد یا گرم، پوست شما خارش داشته باشد، باید تماس با پزشک را جستجو کنید.

     

چگونه عوارض را کم کنیم؟

  • به جهت رویش موها توجه کنید تا احتمال فرو رفتن موبه داخل پوست و التهاب و چرکی شدن (فولیکولیت) به حداقل برسد.
  • حتما حرارت موم قبل از تماس با بدن باید کنترل شود.
  • قبل از مصرف، تست حساسیت را در قسمت کوچکی از بدن انجام دهید و تا 24 ساعت صبر نمایید اگر علائمی دیده نشد ادامه دهید. در صورت بروز حساسیت از ادامه مراحل خودداری نمایید.

 

شماره های تماس:

دکتر مقدم 09171205271
مهندس نظری 09155604003
پشتیبان آنلاین 09151154934

پست الکترونیک :
Shimis.alizadeh@gmail.com

 

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط