فرمول پد لاک پاک کن

فرمول پد لاک پاک کن

یکی از محصولات جذاب و پرطرفدار در دنیای مد و زیبایی و فروش انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، محصولاتی هستند که در لاین محصولات زیبایی و مراقبت از ناخن  مورد استفاده قرار میگیرد.

این محصولات تنوع زیادی دارند، انواع لاک های ناخن ، روغن ها و محلول های مراقبت از ناخن و افزایش دهنده رشد ناخن های دست و انواع لاک پاک کن ها همگی از جمله محصولات مختلفی هستند که در مجموعه کالاهای مربوط به ناخن دسته بندی می شوند.
در مقاله فرمول پد لاک پاک کن از سری مقالات 3 فرمول درباره این مطلب توضیح داده شده است.

لاک پاک کن چیست؟

فرمول پد لاک پاک کن
فرمول پد لاک پاک کن

لاک پاک کن ها محصولاتی برای ریمو کردن و پاک کردن لاک ناخن هستند.

انواع لاک پاک کن های موجود در بازار تفاوت های زیادی دارند، با این حال تمامی آن ها همان کاربرد قدیمی یعنی استفاده برای پاک کردن لاک ناخن را دارند.

لاک پاک کن هاچه ترکیباتی دارند؟

فرمولاسیون انواع لاک پاک کن هایی که امروزه در بازار می بینیم، بیش از گذشته با ناخن های دست سازگار هستند.

اغلب فرمولاسیون لاک پاک کن های جدید ترکیباتی را داراست که برای رشد و دوام ناخن ها مفید هستند.

در گذشته لاک پاک کن ها اغلب شامل استون به همراه ترکیب اتیل استات بودند که استفاده مداوم از آن ها میتواند به ناخن ها آسیب برساند.

امروزه برای بهبود کیفیت لاک پاک کن ها در بعضی از آن ها از ترکیباتی مانند پروپیلن گلیکول ، پروپیلن کربنات و ایزوپروپیل الکل استفاده می شود. ترکیباتی معطر مانند اسانس ها و همچنین ویتامین E و مواد تقویتی برای ناخن ها از دیگر ترکیباتی هستند که در انواع لاک پاک کن های موجود در بازار مشاهده می شود.

آشنایی با ترکیبات و فرمولاسیون لاک پاک کن

محلول لاک پاک کن حلالی است که  لایه خشک شده لاک ناخن را در خود حل می کند. در گذشته قدرت پاک کنندگی لاک پاک کن ها فقط برای تولید کنندگان و مصرف کنندگان ان مهم بود. به همین دلیل از استون که دارای قدرت پاک کنندگی بسیار بالایی است به عنوان لاک پاک کن استفاده میشد.

امروزه افزون بر قدرت پاک کنندگی ،  آسیب نرساندن به ناخن ها و پوست اطراف آن و نیز بو و عطر لاک پاک کن ها مورد توجه مصرف کنندگان قرار میگیرد. با ما همراه باشید تا با موادی که در فرمولاسیون لاک پاک کن ها مورد استفاده قرار میگیرد بیشتر آشنا شوید.

استون

استون یکی از  حلال های  معروفی است که در فرمولاسیون لاک پاک کن ها و رنگ بر ها مورد استفاده قرار میگیرد.

علاوه بر این ها از استون در صنعت داروسازی به عنوان ماده افزودنی نیز استفاده می شود.

برخی از متخصصین پوست از استون برای درمان آکنه هم استفاده می کنند.

امروزه در فرمولاسیون لاک پاک کن ها از استون کمتر استفاده می شود و تولید کنندگان سعی میکنند از حلال هایی استفاده کنند که به پوست و ناخن آسیبی وارد نکنند. اما همچنان برای برداشتن ناخن های کاشته شده و پاک کردن لاک های اکلیلی از استون خالص استفاده می شود.

پروپیلن کربنات

پروپیلن کربنات یک حلال بدون رنگ و بو است که در دمای محیط به صورت مایع است. فرمول شیمیایی پروپیلن به صورت C4H6O3 است. این ماده نسبت به حلال های دیگر  مزیت هایی مانند میزان تبخیر بسیار کم ، سمیت کم ، پایداری شیمیایی بالا و سبز بودن داراست . سبز بودن مواد شیمیایی این معنا را دارد که برای محیط زیست کاملا بی خطر است.

ویژگی های یک حلال سبز  عبارتند از ؛ سمیت کم ، سهولت حمل و نقل ، تجزیه پذیر بودن ، قابل بازیافت بودن و سهولت در تصفیه .

انواع لاک پاک کن

فرمول پد لاک پاک کن
فرمول پد لاک پاک کن

لاک پاک کن ها جدا از نوع محلول، پد یا ابر، در دو نوع استونی و غیر استونی وجود دارند. هر دو نوع این لاک پاک کن ها برای تمیز کردن لاک مات و براق مورد استفاده قرار میگیرند.

لاک پاک کن های دارای استون اثر پاک کنندگی قوی دارند و به منظور پاک کردن لاک ناخن مصنوعی یا کاشت ناخن بسیار موثر اند. استون همچنین در بعضی از اقلام آرایشی نیز کاربرد دارد؛ اما به لحاظ سلامتی میتواند بسیار خطرناک باشد.
تحقیقات نشان داده‌ که اگر به‌ صورت تصادفی استون را ببلعید یا از طریق پوست جذب شود،  اثرات منفی در سیستم‌ و ارگان‌های مختلف بدن می گذارد.

ویژگی‌های لاک پاک‌کن‌های استونی

  • در فرمولاسیون لاک پاک‌کن‌های حاوی استون مقدار زیادی استون استفاده می‌شود. مهم‌ترین ویژگی لاک پاک‌کن‌های استونی قدرت پاک‌کنندگی بالا و تاثیر سریع آن ها است.
  • لاک پاک‌کن‌های فرمولاسیون‌شده با پایه استون در لاک را سریع‌تر جذب میکنند و بسیار سریع اثر می‌گذارند.
  •  یکی از مزایای لاک پاک‌کن‌های استونی قیمت مناسب‌ترشان نسبت به سایر لاک پاک کن ها است، چون لاک پاک‌کن‌های غیراستونی معمولا گران‌ قیمت تر هستند.
  • لاک پاک‌کن‌های استونی، علاوه بر پاک‌کردن سریع ناخن‌ها، مقداری از چربی‌های طبیعی پوست و ناخن را هم از بین می‌برند. به همین دلیل، لاک پاک‌کن‌های حاوی استون ، اگرچه  قدرت پاک‌کنندگی بالایی دارند، برای ناخن‌های خشک و شکننده مناسب نیستند. استفاده مداوم از لاک پاک‌کن‌های استونی موجب افزایش آسیب‌پذیری ناخن‌ها میگردد.
  • از لاک پاک‌کن‌های استونی بر روی ناخن‌های کاشته شده استفاده نکنید، چون ممکن است اکستنشن مورداستفاده از روی ناخن جدا شود.
  • بهتر است از لاک پاک‌کن‌های استونی به‌ صورت مداوم استفاده نکنید.

ویژگی‌های لاک پاک‌کن‌های غیراستونی

  • لاک پاک‌کن‌های غیراستونی معمولا کم‌بوتر از انواع استونی هستند.
  • در این لاک پاک‌کن‌ها از حلال‌های ملایم‌تری مانند اِتیل اَسِتات استفاده می‌شود.
  • برخلاف لاک پاک‌کن‌های استونی که بسیار سریع اثر می‌کنند، فرمولاسیون لاک پاک‌کن‌های غیراستونی اینگونه نیست و باید اندکی صبر بیشتری برای اثر داشت؛ به این معنی که باید محکم تر روی ناخن بمالید.
  • روی لاک‌های رنگ روشن بهتر تاثیر دارند.
  • در این لاک پاک‌کن‌ ها معمولا از ترکیبات نرم‌کننده‌ای مانند گلیسیرین و پانتِنول برای جلوگیری از ایجاد خشکی ناخن استفاده می‌شود. البته، لاک پاک‌کن‌های غیراستونی هم می‌توانند ناخن‌ها را خشک کنند، اما به اندازه استون خشک کننده نیستند. به هر حال، پس از پاک‌کردن ناخن‌ها، فرقی ندارد با لاک پاک‌کن استونی  و یا غیراستونی، از مرطوب‌کننده استفاده کنید.
  • برای پاک‌کردن لاک از روی ناخن‌های اکریلیکی بهتر است از لاک پاک‌کن‌های غیراستونی استفاده کنید، زیرا استون میتواند به کاشت ناخن صدمه بزند.
  • به صورت کلی، لاک پاک‌کن‌های غیراستونی برای استفاده مداوم بهتر هستند و خصوصا برای کسانی پیشنهاد می‌شوند که پوست و ناخن‌های حساسی دارند.

 

نکات مفید برای خشک نشدن پوست اطراف ناخن

1) از پد های پاک کننده ناخن قوی به صورت مکرر استفاده نکنید. هفته ای یک یا نهایتا دو بار استفاده از آن  مشکلی ایجاد نمی کند. هر اندازه از این پد ها کمتر استفاده کنید،  اثر خشک شدگی که بر روی ناخن هایتان دارد،کمتر می شود و به سادگی قابل ترمیم است و از بین خواهد رفت.

2) قبل از پاک کردن لاک روی ناخن هایتان،  میتوانید کمی روغن زیتون به پوست اطراف آن بمالید تا به پوستتان  آسیب کمتری وارد شود.

3) از پد لاک پاک کن دارای ویتامین E به منظور به حداقل رساندن آسیب ها، استفاده کنید. محصولاتی که از مواد ترمیم کننده و تقویت کننده استفاده میکنند برای ناخن های شما بهتر هستند.

جمع‌بندی

لاک پاک‌کن‌های استونی قدرت پاک‌کنندگی بالاتر و سریع‌تری دارند، اما ناخن‌ها را خشک می‌کنند؛ درمقابل  لاک پاک‌کن‌های غیراستونی با ناخن‌ها ملایم‌ترند و ناخن‌ها و پوست اطراف ناخن را به اندازه استون خشک نمی‌کنند و برای استفاده مکرر بهترند اما تاثیر کم تر و کند تری دارند.

شماره های تماس:

دکتر مقدم 09171205271
مهندس نظری 09155604003
پشتیبان آنلاین 09151154934

پست الکترونیک :
Shimis.alizadeh@gmail.com

آدرس:
مشهد، فکوری17، نبش لاله2، شرکت ویلاتوس

مقالات:

  1. فرمولاسیون لاک
  2. فرمولاسیون پاک کننده لاک ناخن
  3. فرمولاسیون مرطوب کننده

7 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط