فرمول کرم پودر گیاهی

فرمول کرم پودر گیاهی

فرمول کرم پودر گیاهی
فرمول کرم پودر گیاهی

از جمله وسایل آرایشی پرکاربرد و مهم که امروزه در لوازم آرایشی اکثر خانم ها دیده میشه کرم پودر هست که برای داشتن پوستی بدون لک و یکدست مورد استفاده قرار میگیره و همچنین در رنگ بندی مختلفی برای انواع پوست تیره و روشن در بازار موجود هست. در مقاله فرمول کرم پودر گیاهی از سری مقالات 3 فرمول درباره این مطلب توضیح داده شده است.

کرم پودر گیاهی چیست؟

کرم‌های پودر گیاهی، چیزی راجع به این کرم ها میدونید؟ زیر پوست ساز گیاهی کاملاً اورگانیک و غنی از کلاژن، سرشار از انواع مختلفی از مواد گیاهی مثل روغن بادام شیرین ، روغن نارگیل، جوانه گندم، مواد معدنی و انواع ویتامین‌هاست و شما با خیال راحت میتونید از اون ها استفاده کنید.
این مواد همچنین باعث رطوبت رسانی و تغذیه پوست و مانع از بسته شدن منافذ پوست، می‌شوند و شادابی پوست را حفظ میکنند. استفاده مداوم از این کرم پودر، هیچ عوارضی ندارند به دلیل اینکه ترکیبات آن مواد گیاهی هستند.

مزایای کرم پودر گیاهی

  •  مواد شیمیایی و حساسیت زا ندارند.
  • بافت بسیار سبکی دارند.
  • ضد تعریق هستند و به اصطلاح باعث نمی‌شوند روی پوست برق بیفتد.
  • پوشانندگی و کاور مناسبی دارند.
  • رطوبت رسانی به پوست و حفظ رطوبت طبیعی پوست.
  •  شفاف کننده و سفید کننده پوست هستند.

طرز تهیه کرم پودر خانگی

فرمول کرم پودر گیاهی
فرمول کرم پودر گیاهی

روش اول ساخت کرم پودر در خانه

  • مقداری نشاسته ذرت با کیفیت تهیه کنید.
  • یک قاشق غذاخوری برای پوست‌های روشن و دو قاشق غذا‌خوری برای پوست‌های تیره از پودر کاکائو، دارچین، جوز هندی یک ترکیب تهیه کنید و همه این مواد را کاملا ترکیب کنید تا نرم و یک دست شود.
  • مقداری روغن نارگیل یا زیتون یا جوجوبا هر کدام که دلخواه شماست به این ترکیب اضافه کنید.  پیشنهاد مااستفاده از روغن نارگیل است که علاوه بر خواص زیاد بوی مطبوعی هم دارد .

روش دوم ساخت کرم پودر در خانه

اگر پوست شما خشک است به طوری که هنگام آرایش پوسته پوسته می‌شود این کرم‌پودر برای شما فوق العاده است.

ابتدا یک قاشق چای‌خوری وازلین را بن‌ماری(بن ماری در واقع ذوب کردن در گرمای بسیار ملایم است) کنید. سپس آن را در ظرفی بریزید. حالا  از مقداری پودر قهوه یا قهوه دم کرده استفاده کنید و به اندازه ای که نیاز دارید به وازلین اضافه کنید.

رنگ کرم‌پودر بر اساس سلایق متفاوت است،پس اگر کرم‌پودر برنزه و یا تیره تری می‌خواهید مقدار قهوه بیشتری استفاده کنید.

برای داشتن پوستی نرم و لطیف ، ۱ قاشق غذاخوری لوسیون هم به ترکیب اضافه کنید و کاملا ترکیب کنید.
در مرحله بعد برای قوام مواد پودر بچه را به ترکیب اضافه کنید.

کرم‌پودر شما آماده است! آن را روی پوست خود تست کنید و از نتیجه کار لذت ببرید.

روش سوم ساخت کرم پودر در خانه

در این روش برای ساخت پنکیک ۲ قاشق غذاخوری نشاسته ذرت، ۱ قاشق غذاخوری خاک‌رس سبز، پودرکاکائو، دارچین و جوز هندی نیاز دارید. همه این مواد را خوب باهم ترکیب کنید. مقدار روشنی و تیره بودن آن به مقدار کاکائو شما بستگی دارد.

بنابر سلیقه خودتون از یکی از روش های بالا استفاده کنید تا کرم پودر فوق العاده خودتون رو داشته باشید.

مزایای کرم پودر گیاهی

کرم پودر گیاهی کاور و پوشانندگی بالایی دارد و استفاده از آن در طول روز و به صورت مکرر مشکلی برای شما ایجاد نخواهد کرد.

نکات مهم برای انتخاب کرم پودر چیست ؟

به عنوان مهم ترین نکته برای انتخاب یک کرم پودر خوب اول باید نوع پوست خود را بشناسید، پوست به انواع مختلف طبیعی یا نرمال، خشک، چرب، مختلط و حساس تقسیم‌بندی می‌شود.

  1. کرم پودر مناسب برای پوست‌های نرمال به صورت مایع، فشرده، فون، پن یا طبیعی در بازار قابل استفاده است. چون این جنس پوست رطوبت کافی و چربی متعادلی دارد.
  2. برای پوست‌های خشک کرم پودر مایع گزینه مناسب تری است، به علاوه اگر در این کرم پودرها از ترکیبات روغنی استفاده شده باشد برای پوست‌های خشک یک مکمل پوستی نیز به  حساب می‌آیند.
  3. کرم پودر برای پوست‌های چرب باید خاصیت آبرسانی داشته باشد و ترکیبات روغنی در آن به کار نرفته باشد، به علت این که چربی بیش‌ از حد باعث براق شدن زیاد پوست شده و باعث به وجود آمدن جوش میشود.
  4. کرم پودر مناسب برای پوست‌های مختلط باید دو قسمتی باشد، قسمت T شکل صورت شامل بینی، چانه، پیشانی و گاهی خط فک چرب هستند و بقیه قسمت‌های صورت خشک است که باید از دو مدل کرم پودر استفاده شود.
  5. در انتخاب کرم پودر مناسب پوست‌های حساس بایدبا دقت بیشتری عمل کرد. برای این نوع پوست، کرم پودر مینرال یا معدنی که ترکیبات آن طبیعی است مناسب ترین گزینه است.

جمع بندی

یک آرایش شیک و جذاب نتیجه انجام اصولی مراحل آن است. صرفا داشتن پوست بی نقص یا زیبایی خدادای برای داشتن آرایشی زیبا کافی نیست. اگر شما مراحل آرایش را به درست انجام ندهید قطعا نتیجه نهایی چیزی شبیه فاجعه است.

شماره های تماس:

دکتر مقدم 09171205271
مهندس نظری 09155604003
پشتیبان آنلاین 09151154934

پست الکترونیک :
Shimis.alizadeh@gmail.com

 

7 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط