فرمول شیمیایی اکسیدان مو

فرمول شیمیایی اکسیدان مو

یک نکته بسیار با اهمیت در داشتن رنگ موی جذاب و دلخواه و همچنین بدون آسیب رساندن به موها، انتخاب رنگ موی مناسب و به خصوص انتخاب اکسیدان مناسب است.

انتخاب صحیح یا غلط باعث می شود نتیجه کار دلخواه یا غیرمطلوب حاصل شود.در این مقاله فرمول شیمیایی اکسیدان مو از سری مقالات 3 فرمول درباره فرمولاسیون این محصول توضیح داده شده است.

اکسیدان مو (hair oxidant) چیست؟

فرمول ترکیب اکسیدان
فرمول شیمیایی اکسیدان مو

ترکیب اکسیدان مو حاوی هیدروژن پروکساید است که  باعث می‌شود کوتیکول مو باز شود تا رنگ به عمق موها نفوذ کرده و ماندگاری آن بیشتر شود. به منظور روشن تر کردن یا رنگ دهی به موها، اکسیدان با رنگ مو یا دکلره ترکیب می‌شود. دقت کنید که در زمان رنگ کردن مو استفاده از اکسیدان ضروری است و بدون استفاده از ان رنگ مو هیچ اثری نخواهد داشت.

مقدار هیدروژن پروکساید موجود در اکسیدان، ولوم آن را مشخص می‌کند. هر قدر  که درصد اکسیدان بیشتر باشد روشن کنندگی آن هم بیشتر خواهد بود. علاوه بر این ها اکسیدان به عنوان یک کاتالیزور عمل می‌کند و باعث ثبات رنگ مو می شود.

فرمولاسیون شیمیایی اکسیدان مو

در تولید اکسیدان از مواد مختلفی استفاده میشود از جمله:
۱_هیدروژن
۲_کربن
۴_کلر
۵_ید و….

مزایای اکسیدان مو

فعالسازی

وقتی اکسیدان با رنگ مو ترکیب می‌شود،رنگ مو را فعال میکند.

یکدستی

 وقتی اکسیدان با رنگ مو ترکیب میشود خمیر یکدست و غلیطی را بوجود می‌آورد که استفاده از رنگ مو را آسانتر می‌کند و به دلیل داشتن غلظت باعث میشود رنگ از روی سر لیز نخورد.

رنگدهی

هیدروژن پروکسایدی که در اکسیدان وجود دارد  باعث باز شدن کوتیکول مو می‌شود تا رنگ مو جذب شود و به موها رنگ دهد.

از بین بردن رنگ

 اکسیدان با باز کردن کوتیکول‌ها به از بین بردن رنگ طبیعی موها هم کمک می‌کند.

اثربخشی بهتر

 استفاده از اکسیدان مناسب باعث می‌شود رنگ موی بهتر و یکنواخت تر با اثربخشی بیشتری داشته باشیم.

انواع اکسیدان رنگ مو

فرمول ترکیب اکسیدان
فرمول شیمیایی اکسیدان مو

تفاوت مهم اکسیدان ها در قدرت روشن کنندگی آن هاست که با توجه به درصد نوشته شده روی بسته بندی مشخص می شود. به صورت کلی آنتی اکسیدان ها به نسبت مقدار آب اکسیژنه ای که در آن ها وجود دارد و به صورت درصد بیان می شود ، به 4 دسته تقسیم می شوند :

اکسیدان 3 درصد یا اکسیدان شماره 0.5

اکسیدان 3 درصد یا اکسیدان 0.5 با ولوم  10 (volum 10 ) شناخته می شود.

این اکسیدان ضعیف ترین نوع اکسیدان است که معمولا برای هایلایت موها و مش مو مورد استفاده قرار میگیرد. بعضی از آرایشگرها برای ثبات و تیرگی رنگ مشکی  و قهوه ای نیز از این اکسیدان استفاده می کنند.

روی پایه دکلره 10 برای رنگ های سوپر لایت از این اکسیدان استفاده می شود تا به تارهای مو آسیب نرساند و همچنین نفوذی بهتر و بیشتر رنگ به ساختار ملانین مو داشته باشد.

اکسیدان 6 درصد یا اکسیدان شماره 1

اکسیدان 6 درصد یا اکسیدان شماره 1 با ولوم 20 ( Volum 20 ) ‌‌.

از این اکسیدان معمولا برای پوشش دادن بهتر موهای سفید ،روشن، دکلره ضعیف و دکوپاژ استفاده می شود.

این اکسیدان رنگ مو را عوض میکند و در رنگ های متوسط و تیره ، باعث تیره تر شدن تناژ رنگ مو می شود و همچنین برای رنگ های هایلایت بلوند خیلی روشن هم که رنگدانه زیادی ندارند مورد استفاده قرار میگیرند.

برای رسوب رنگ در ساقه های مو تاثیر گذارند و همچنین برای جلوگیری از سوختن موها در زمان مش کردن از فویل استفاده می شود.

علاوه بر موارد بالا برای رنگ های آمبره و سامبره مو و رنگ ابرو نیز از اکسیدان 6 درصد استفاده می شود.

برای رنگ ریشه مو هم استفاده می شود.

همچنین اگر موهای شما چند رنگ شده و نمی‌خواهید موهایتان روشن تر شود ، اکسیدان 6 درصد بهترین انتخاب برای یکدست کردن رنگ موهای شما است.

از این اکسیدان برای موهای دکلره شده هم میتوان استفاده کرد.

اکسیدان 9 درصد یا اکسیدان شماره 2

اکسیدان 9 درصد یا اکسیدان شماره 2 با ولوم 30 ( Volum 30 ) شناخته می شود و خاصیت روشن کنندگی موها را داراست‌. بیشتر اوقات رنگ مو را عوض میکند و قدرت روشن کنندگی متوسطی دارد. استفاده از آن با رنگ های روشن تر به باز شدن رنگ روی مو کمک میکند.

این اکسیدان یکی از کاربردی ترین اکسیدان ها برای ترکیب با دکلره است .

اکسیدان 12 درصد یا اکسیدان شماره 3

اکسیدان 12 درصد با ولوم 40  ( Volum 40 ) شناخته می شود. از آن بیشتر برای دکلره های قوی استفاده می شود .بسیار قوی اثر است و میتواند آسیب جدی به موها وارد کند بنابراین بهتر است که در خانه از آن استفاده نکنید.

میتواند به نحو قابل توجهی رنگ مو را عوض کند و قدرت روشن کنندگی بالایی دارد ، سرعت و قدرت روشن کنندگی آن نسبت به اکسیدان 9 درصد بسیار بالاتر است و برای آسیب کمتر به موها بهتر است همراه با اولاپکس استفاده شود تا آسیب سطحی ایجاد شده روی موها ترمیم شود.

نسبت اکسیدان به رنگ مو با توجه به حجم و رنگ مو

فرمول ترکیب اکسیدان
فرمول شیمیایی اکسیدان مو

یکی از مسائل مهمی که در رابطه با نسبت اکسیدان به رنگ مو باید مد نظر داشته باشید این است که نسبت  اکسیدان به رنگ مو را باید با توجه به میزان حجم موها و رنگ موهایتان انتخاب کنید.

اگر این نکته را رعایت نکنید، احتمالا موها قرمز رنگ شوند یا ممکن است بسوزند . برای انتخاب درست  نسبت رنگ مو به اکسیدان،به نکات زیر توجه کنید:

  • پیش از مخلوط کردن رنگ و اکسیدان، ابتدا رنگ مو و واریاسون را با برس به خوبی هم بزنید.
  • باید رنگ مو و اکسیدان را با توجه به رنگ و حجم موها انتخاب کنید.
  • اکثر اوقات مقدار مورد نیاز اکسیدان،باید به همان اندازه رنگ تیوپ انتخاب شود. همان میزان که بر روی جعبه رنگ مو درج شده است.
  • اگر رنگ موی مورد نظر شما روشن باشد، باید از اکسیدان شماره 9 استفاده کنید.
  • درصورتی که رنگ موی شما تیره است یا موهای شما سفیدی دارد، باید از اکسیدان 6 درصد استفاده کنید.
  • در صورت استفاده از پودر دکلره ، باید از اکسیدان 12 درصد استفاده کنید.

سخن پایانی

متاسفانه بسیاری از خانم ها، حتی با توجه به ترکیب میزان درست رنگ مو با اکسیدان، باز هم به رنگ موی دلخواه خود نمی رسند و همین مسئله سبب پشیمانی آن ها از رنگ کردن موها می شود. یکی از نکات بسیار مهمی که متاسفانه خانم ها در خرید رنگ مو به آن دقت نمی کنند، توجه به پایه مو،حجم و رنگ مو است.

شماره های تماس:

دکتر مقدم 09171205271
مهندس نظری 09155604003
پشتیبان آنلاین 09151154934

پست الکترونیک :
Shimis.alizadeh@gmail.com

 

 

83 پاسخ

  1. سلام.اکسیدان ازجمله محصولات مهم استفاده شده هست.بدون اطلاع نمیشه ازهرنوع اکسیدانی استفاده کرد.ممنونم بابت اطلاعات عالیتون

  2. به جرات میشه گفت این سایت بانک اطلاعات و فرمولاسیون محسوب میشه اطلاعاتتون در زمینه های مواد شیمیایی عالی و بی نظیر هستند کلیه مقالات بروز هستند . تشکر

  3. خدمات پس از فروش خیلی خوبی دارند پشتیبانی ۲۴ ساعته کیفیت فرمول خیلی خوب بود ، آرزوی موفقیت دارم براتون 🌹

  4. تولید این محصول برای ما پیشرفت و سود زیاد به همراه داشت خدمات پس از فروش خیلی خوبی دارند گاهن در روند تولید و نحوه ترکیب مواد به مشکل می‌خوردیم که اونم به لطف پاسخگویی و پشتیبانی خوبی که داشتن حل شد و تونستیم کیفیت فرمول عالی بود و تونستیم محصول بینظیری تولید کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط