فرمول ترکیب اکسیدان

فرمول ترکیب اکسیدان

رنگ کردن مو کاری تخصصی است. بنابراین اگر در این زمینه تجربه و تخصص کافی ندارید، نتیجه دلخواهتان را نیز دریافت نخواهید کرد. شناخت انواع رنگ‌، بررسی کیفیت ، نسبت استفاده از رنگ و اکسیدان  و ترکیب ان هادر رنگ مو و … مواردی هستند که برای  داشتن یک رنگ موی زیبا و حرفه‌ای باید به آن‌ها مسلط باشید.یکی از این موارد مهم آگاهی از مقدار اکسیدان در رنگ مو است.در مقاله فرمول ترکیب اکسیدان از سری مقالات 3 فرمول درباره این مطلب توضیح داده شده است.

فرمول اکسیدان

اکسیدان ترکیب مواد مختلفی است. مانند : هیدروژن، کلر، فلوئور،کربن و ید و مواد ترکیبی دیگر

فرمول ترکیب اکسیدان
فرمول ترکیب اکسیدان

کم بودن نسبت اکسیدان به رنگ مو چه تاثیری دارد؟

رنگ کردن مو کاری تخصصی و حساس است که اگر  فرمول مناسب آن را ندانید به نتیجه مطلوب نخواهید رسید.
از مواردی که بهتر است قبل از رنگ کردن موهایتان بدانید این است که کم و زیاد بودن مقدار اکسیدان در رنگ مو چه تاثیری روی  رنگ موی شما خواهد داشت.
اگر هنگام مخلوط کردن رنگ و اکسیدان مقداری کمتر از مقدار مناسب اکسیدان را به رنگ‌تان بیفزایید، احتمالا اولین چیزی که متوجه آن می‌شوید این است که ترکیب رنگ و اکسیدان شما  حالت و شکل مورد انتظار را ندارد. این به چه معناست؟ یعنی مواد رنگ‌تان بیش از حد سفت شده و غلظت مناسبی ندارد.
اگر به این موضوع توجه نکنید و رنگ مویتان را با درصد کمتری اکسیدان مخلوط کنید،موهایتان به رنگ دلخواه نمیرسد! چرا که کمبود مقدار اکسیدان در رنگ مو باعث رنگ ناپذیری  تارهای مو می‌شود.
به اصطلاح عامیانه‌تر رنگ مو نمی‌تواند به اندازه ای که باید خودش را روی موهایتان باز کند. بنابراین در  انتهای کار متوجه خواهید شد که زمان و هزینه‌تان هدر رفته و رنگ موهایتان آنگونه که انتظار می‌رفت نشده.

زیاد بودن مقدار اکسیدان در رنگ مو چه تاثیری دارد؟

همانگونه که کمبود مقدار اکسیدان در رنگ مو مشکل  ایجاد می‌کند، به همان اندازه  استفاده از میزان بیشتری اکسیدان نیز رنگ موهایتان را خراب خواهد کرد.
اگر هنگام مخلوط رنگ و اکسیدان مناسب رنگ‌تان، مقدار بیشتری اکسیدان درون ظرف رنگ‌ بریزید باید بگوییم که متاسفانه رنگ مویتان در نهایت با رنگی که انتظارش را داشتید متفاوت خواهد بود و روشن تر خواهد شد.
اولین چیزی که متوجه خواهید شد این است که مواد رنگ کمی شل و بیش ازحد رقیق شده است و این به این معناست که شما  از مقدار درستی اکسیدان استفاده نکرده اید و رنگ موهایتان نیز به همین دلیل رنگ مورد انتظار نخواهد شد.

بیش از اندازه بودن اکسیدان موجب روشن‌تر شدن تار موهایتان می‌شود، در نتیجه رنگ نهایی یک یا دو درجه -بسته به درصد اکسیدان- روشن‌تر از حد انتظار خواهد شد. همچنین ممکن است با توجه به نوع موها به تار های مو نیز آسیب بزند.
به همین دلیل بهتر است هنگام ترکیب رنگ و اکسیدان به اضافه کردن مقدار اکسیدان در رنگ مو دقت داشته باشید که کمتر یا بیشتر از اندازه مناسب نشود.

چند نکته مهم در روشن کردن مو با اکسیدان

فرمول ترکیب اکسیدان
فرمول ترکیب اکسیدان

اکسیدان ۳% تاثیر شیمیایی نسبتا کم و ضعیفی دارد و برای موهای حساس و موهایی که به روشن شدن نیاز ندارند مناسب تر است.

اکسیدان ۶% عملکرد متوسطی دارد و اکسیدان ۹% نیز در میان این سه مورد قوی‌ اثر ترین نوع اکسیدان است که برای روشن کردن موها می‌توان از آن استفاده کرد. نکته‌ای که باید حتما به آن توجه داشته باشید این است که اکسیدان مناسبی را برای روشن کردن موهایتان انتخاب کنید.

برای انتخاب صحیح اکسیدان به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • اگر شما موهای حساس و آسیب‌پذیری دارید سعی کنید از اکسیدان ۳% و ۶% که ضعیف تر اند استفاده کنید.
  • اگر می‌خواهید موهایتان را تا پایه بلوند روشن کنید، می‌توانید از اکسیدان ۹% که دارای اثر قوی است استفاده کنید.
  • اگر روی موهایتان آثار دکلره باقی مانده، از اکسیدان ۶% یا ۳% استفاده کنید.
  • توجه کنید که اکسیدان ۹% بسیار قوی اثر است و کنترل آن روی مو کمی سخت‌تر از سایر انواع اکسیدان است و خطر سوختگی برای موها در استفاده از این اکسیدان بیشتر است بنابراین حتما در استفاده از آن به دستورالعمل ها توجه کنید.

مزایای اکسیدان

اکسیدان مو دارای فوایدی نیز هست. در ادامه با برخی از فواید آن آشنا میشویم:

  • فعالسازی: بعد از ترکیب شدن اکسیدان و رنگ مو، اکسیدان باعث فعال شدن رنگ مو می‌شود.
  • یکدستی رنگ: افزودن اکسیدان به رنگ مو باعث غلیظ شدن رنگ مو میشود و همچنین از چکه کردن رنگ مو جلوگیری می‌کند؛ علاوه بر این ها اکسیدان باعث یکنواخت شدن رنگ مو می‌شود.
  • رنگ‌دهی: اکسیدان لایه‌های کوتیکول را کنار زده و به رنگ مو اجازه می‌دهد به داخل رنگ‌دانه‌های مو رسوخ کرده و باعث رنگ گرفتن مو شود.
  • نتیجه‌ی بهتر: افزودن اکسیدان به رنگ مو، باعث ماندگاری بیشتر رنگ مو می‌شود.

راهنمای خرید اکسیدان مناسب براساس نوع مو

نوع موی شما تاثیر زیادی بر نتیجه‌ی رنگ موی شما میگذارد. واکنش انواع موها باتوجه به جنسشان متفاوت است؛ به عنوان مثال: در موهای نازک رنگ سریعتر از سایر انواع مو  به فیبر مو نفوذ می‌کند؛ درنتیجه مو سریعتر رنگ میگیرد.
موهای ضخیم مقاومت بیشتری دربرابر رنگ شدن دارند و ممکن است نسبت رنگ و اکسیدان متفاوتی برای رسیدن به رنگ مورد نظر نیاز داشته باشد.

برای حرفه‌ای شدن در استفاده از اکسیدان ، نکات زیرا رعایت کنید:

موهای نازک

  • این نوع مو به راحتی رنگ میگیرد و تیره یا روشن می‌شود.
  • معمولا این جنس مو هنگام تیره کردن، یک درجه تیره‌تر از رنگ خریداری شده شما می‌شود؛ برای اینکه به رنگ دلخواه برسید، رنگ یک درجه روشن‌تر آن را خریداری کنید.
  • شما می‌توانید برای موهای نازک از اکسیدانی ضعیف تر از حد توصیه شده استفاده کنید.

موهای طبیعی

  • واکنش طبیعی و معمولی نسبت به رنگ مو دارد.
  • می‌توانید از میزان اکسیدان توصیه شده توسط سازنده  ان استفاده کنید.

موی ضخیم

  • تیره یا روشن کردن این موها معمولا سخت‌تر از موهای معمولی و نازک است.
  • هنگامی که رنگی تیره‌تر از رنگ موی خودتان را انتخاب می‌کنید، ممکن است رنگ یک درجه روشن‌تر از رنگ انتخاب شده شما شود.
  • در این نوع مو، می‌توانید از اکسیدان با درصد بالاتر و قوی‌تری نسبت به حد توصیه شده در دستور العمل استفاده کنید.
  •  در این جنس مو، رنگ کردن موهای سفید و جوگندمی کار سختی است.

سخن پایانی

هر رنگی که استفاده میکنید،دستور العملی دارد که در آن میزان و نسبت اکسیدان و رنگ مشخص شده است.
اکسیدان را به اندازه مناسب استفاده کنید اگر میزان اکسیدان به اندازه نباشد ممکن است مو آسیب ببیند یا تناژ قرمز بد رنگی برای مو به وجود آید.

شماره های تماس:

دکتر مقدم 09171205271
مهندس نظری 09155604003
پشتیبان آنلاین 09151154934

پست الکترونیک :
Shimis.alizadeh@gmail.com

 

6 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط